//
کدخبر: ۴۰۱۶۱۴ //
رابطه|رابطه ناسالم|رابطه نامشروع

رابطه داماد با مادر زن| شوهرم با مادرم رابطه داره. دارم دیونه میشم، نمیدونم باید چکار کنم!

در این مقاله درباره‌اش توضیح می‌دهیم و سپس به راهکارها و توصیه‌هایی می‌پردازیم که افراد با اجرا کردن آن، بتوانند رابطه سالم و خانوادگی با هم داشته باشند که منجر به خیانت و آسیب به سایر اعضای خانواده نشود.

رابطه داماد با مادر زن| شوهرم با مادرم رابطه داره. دارم دیونه میشم، نمیدونم باید چکار کنم!
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از روابط اشتباه دیگر که منجر به شکست و خیانت می‌شود، داشتن رابطه احساسی و جنسی با مادر زن است. رابطه با مادر زن نیز یکی از ارتباطات فامیلی است که باید حد و حدود آن حفظ شود، اما در برخی از خانواده‌ها به خاطر کمبود و خلاءهای درونی مرد و زن و یا به دلایل دیگر مثل تنوع‌طلبی و ناتوانی در کنترل میل جنسی و احساسات، ارتباط عاشقانه و یا جنسی بین مرد و زن شکل می‌گیرد و ارتباطات سالم خانوادگی از هم می‌پاشد. یکی از این ارتباطات اشتباه و سمی، رابطه با مادر زن است که در این مقاله درباره‌اش توضیح می‌دهیم و سپس به راهکارها و توصیه‌هایی می‌پردازیم که افراد با اجرا کردن آن، بتوانند رابطه سالم و خانوادگی با هم داشته باشند که منجر به خیانت و آسیب به سایر اعضای خانواده نشود.

دلایل رابطه داشتن با مادر زن

داشتن رابطه صمیمی با مادر زن بسیار خوب است اما نباید این صمیمیت، خارج از چهارچوب خانوادگی باشد تا مشکلی پیش نیاید، اما در برخی خانواده‌ها متاسفانه ارتباطات خانوادگی، به ارتباطات جنسی و عاطفی ختم می‌شوند که البته در این گونه اتفاقات، هم مرد مقصر است و هم زن چون هیچ ارتباطی، یک طرفه و بدون رضایت هر دو طرف شکل نمی‌گیرد. بنابراین نمی‌توان گفت که در ارتباط با مادر زن دقیقا چه کسی مقصر است. قطعا مرد و زن، هر دو اشتباهاتی را انجام داده‌اند و رابطه‌شان را کنترل نکرده‌اند که این اتفاق برایشان افتاده است. در ادامه، به چند دلیل اصلی رابطه داشتن با مادر زن می‌پردازیم.

عدم کنترل احساسات و میل جنسی

هر انسانی ممکن است به فرد دیگری به جز همسر خود عشق و احساس پیدا کند یا نسبت به او کشش جسمانی و جنسی داشته باشد، اما مهم این است که فرد بداند که این احساسی که دارد، کاملا اشتباه و نامتعارف است و باید کنترل و مهار شود. بنابراین احساس داشتن نسبت به فرد دیگر اشکالی ندارد اما تا جایی که منجر به انجام دادن رفتارهای اشتباه و خیانت به همسر نشود. زمانی که احساس می‌کنید نسبت به فرد اشتباهی مثل زن برادر، مادر زن و… احساس پیدا کردید، فورا ریشه و علت این احساس را پیدا کنید و سعی کنید از موقعیت‌هایی که با او تنها باشید دور بمانید و همیشه در جمع‌هایی که خانواده و همسرتان هستند، در کنار مادر خانم‌تان حضور داشته باشید. اگر به تنهایی با او ارتباطی نداشته باشید و حد و مرزها را رعایت کنید، می‌توانید کم کم این عشق و احساس اشتباه را از بین ببرید و کنترلش کنید.

رابطه داماد با مادر زن

داشتن مشکلات زیاد با همسر

اگر مادر زن و یا داماد با همسران‌شان مشکلات زیادی داشته باشند، ممکن است از رابطه جنسی و احساسی خود با همسران‌شان دور شده باشند و به دنبال رفع نیازهای خود در خارج از رابطه سالم خود باشند. بنابراین مشکلات روی هم انباشته شده و حل نشده زوجین نیز می‌تواند یکی از دلایل خیانت و برقرار کردن ارتباط اشتباه و ناسالم با فرد دیگر باشد تا نیازهایشان را از این طریق برآورده کنند.

تنوع‌طلبی جنسی

افرادی که تنوع‌طلبی جنسی دارند، اغلب متوجه نمی‌شوند یا به این موضوع توجه نمی‌کنند که ارتباط‌شان اشتباه است، بلکه فقط برای رفع نیازهایشان ممکن است وارد ارتباطات اشتباه شوند تا میل جنسی‌شان برطرف شود. افرادی که این اختلال را دارند، ممکن است روابط جنسی نامشروع و پرخطر با افراد مختلف داشته باشند.

عشق و علاقه نسبت به یکدیگر

قرار نیست همه تمایلات انسان از لحاظ جنسی و از جنس شهوت باشد. گاهی افراد فقط عاشق یکدیگر می‌شوند به دلیل شخصیت و اخلاق و رفتارشان نسبت به یکدیگر و این علاقه را با ارتباط بسیار صمیمی با آن فرد نشان می‌دهند که ممکن است منجر به ارتباط عاشقانه شود و خیانت محسوب شود. به هر حال این عشق و احساس، چه عشق ساده باشد و چه عشق به همراه شهوت و میل جنسی، باید کنترل شود. فرد باید خلاءهای درونی که باعث می‌شود به مادر زنش عشق و احساس داشته باشد را به کمک روانشناس پیدا کند و به جای اینکه این خلاءها را ارتباطات اشتباه پر کند، خودش با کار کردن روی خودش و درمان کمبودهایش، این خلاءها را درمان کند. اگر شما نیز درگیر روابط اشتباه مثل عشق نسبت به مادر زن می‌شوید، برای درمان تله‌ها و خلاءهای درونی‌تان، با مشاوران همیار عشق در ارتباط باشید.

مادر زنم به من ابراز علاقه کرده است. چه کار کنم؟

اگر مادر خانم‌تان به شما ابراز علاقه کرده است و یا رفتار نامناسبی با شما دارد، با او صحبت کنید و از او بخواهید که حد و مرزهای ارتباط‌تان را حفظ کند تا به مشکل بر نخورید. به مادر خانم‌تان بگویید که حاضر به خیانت کردن به همسرتان نیستید و از او بخواهید که برای احترام گذاشتن به دخترش و زندگی مشترکش، نباید شکل این ارتباط خانوادگی تغییر کند. اگر همچنان رفتارهایش ادامه پیدا کرد، بهتر است مدتی از او دور باشید. در کل فقط در حضور همسرتان به خانه‌شان بروید و به تنهایی نباید با او ارتباط حضوری، تلفنی یا پیامی داشته باشید تا به مشکل بر نخورید.

رابطه داماد با مادر زن

همسرم متوجه ارتباطم با مادرش شده است. چه کار کنم که مرا ببخشد؟

اگر همسرتان متوجه ارتباط‌تان با مادرش شده است، او را درک کنید و بپذیرید که او قطعا از دست شما و مادرش به شدت عصبانی است و حتی شاید متنفر شده باشد که چطور شما و مادرش چنین کاری کرده‌اید. مدتی به او فضا دهید تا احساساتش فروکش کند و کمی آرام‌تر شود و سپس با او صحبت کنید. ابتدا با لحن خیلی خوب و با همدلی، به او بگویید که احساساتش را درک می‌کنید و متوجه هستید که چقدر آسیب و ضربه شدیدی به او وارد شده است. سپس حتما معذرت‌خواهی کنید و قول دهید که دیگر چنین چیزی تکرار نخواهد شد. این نکته را بدانید که در موضوع خیانت و یا دروغگویی و پنهان‌کاری روی مسائل اساسی، قطعا فقط معذرت‌خواهی کافی نیست، بلکه باید برای جبران اشتباه‌تان نیز تلاش کنید. برای اینکه بدانید چه کاری باید انجام دهید تا اشتباه‌تان جبران شود، با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که به شما بگوید چه کاری انجام دهید. سعی کنید رابطه‌تان را بهبود ببخشید و با مهر و محبت در رابطه، هدیه خریدن، سورپرایز کردن و… از همسرتان دلجویی کنید. اگر مشکلاتی در زندگی مشترک‌تان وجود دارد که حل نشده است و همین مشکلات و اختلافات باعث شده است که شما به رابطه با مادر زن‌تان رو بیاورید، سعی کنید به کمک زوج درمانگران همیار عشق، این مشکلات را حل کنید و رابطه‌تان را ترمیم کنید تا دوباره خیانتی از جانب شما یا همسرتان رخ ندهد و بتوانید دوباره اعتمادش را جلب کنید. جلب اعتماد، بسیار کار سخت و زمان بری است و در بیشتر مواقع نیاز به کمک حرفه‌ای دارد تا بتوانید در این مسیر موفق شوید، مخصوصا زمانی که به خاطر خیانت، اعتمادتان را نزد همسرتان از دست داده‌اید.

چگونه رابطه خوب و سالم را مادر زنم داشته باشم؟

ارتباط صمیمی داشته باشید اما در حد خانوادگی

ارتباط صمیمی داشتن با اعضای خانواده همسرتان بسیار خوب است اما تا حدی که منجر به رفتارها و برخورد بد و ناشایست نشود. به عنوان مثال اگر مادر خانم‌تان از شما می‌خواهد به تنهایی به خانه‌شان بروید و وقت بگذرانید، این درخواست‌های نامتعارف که شاید بد باشد را قبول نکنید و در روز یا ساعت دیگری هماهنگ کنید که با همسرتان به خانه‌شان بروید. خودتان می‌توانید شرایط را کنترل کنید و لازم نیست به هر درخواست او پاسخ مثبت بدهید. اگر شما حد و مرزها را رعایت کنید و به آنها پایبند باشید، مسلما کسی نمی‌تواند شما را مجبور کند که از خط قرمزها عبور کنید.

با احترام برخورد کنید

با مادر خانم‌تان با احترام برخورد کنید و نشان دهید که به عنوان بزرگ‌تر و مادر همسرتان، برایش ارزش و احترام خاصی قائل هستید. احترام باعث می‌شود افراد در رابطه زیاده‌روی نکنند و اشتباهاتی مثل خیانت رخ ندهد.

رابطه داماد با مادر زن

در جمع با احترام و عشق با همسرتان برخورد کنید

اگر شما با همسرتان در جمع بسیار با عشق و احترام رفتار کنید، دیگر هیچ فرد دیگری جرات این را نخواهد داشت که با شما ارتباط احساسی و اشتباه برقرار کند چون میزان صمیمیت، عشق و احترام بین شما و همسرتان را متوجه خواهد شد. پس برخورد شما با همسرتان در جمع، تعیین می‌کند که دیگران، از جمله مادر زن‌تان چگونه باید با شما و رابطه‌تان برخورد کند و آیا اجازه دارد بیش از صمیمی شود و رابطه‌تان را خراب کند یا خیر؟

رسمی و در عین حال راحت باشید

همانطور که دوران آشنایی و نامزدی اگر به خانه همسر فعلی‌تان می رفتید، شاید یک هدیه یا یک شاخه گل یا یک جعبه شیرینی در دست داشتید و با احترام آن را تقدیم به مادر همسرتان می‌کردید، الآن هم همین کارها را تکرار کنید و نشان دهید که برای مادر زن‌تان احترام خاصی قائل هستید. به شکل رسمی اما راحت با او برخورد کنید. البته منظورمان این نیست که هر بار با دست پر به خانه‌شان بروید اما سعی کنید با شیرینی یا چیز خاصی وارد شوید و با احترام آن را تقدیم کنید.

سخن پایانی

اگر در هر نوع ارتباطی، حد و مرزها و احترام خاص رعایت نشود و این رابطه، تبدیل به رابطه صمیمانه شود، احتمال اینکه بین زن و مرد احساس و عشق شکل بگیرد زیاد است. پس برای جلوگیری از آن، با همسرتان پیوند عاشقانه بسیار عالی داشته باشید، حتی در جمع‌ها، با مادر زن‌تان با احترام و تقریبا رسمی برخورد کنید و اگر او خواست این ارتباط را به ارتباط فوق صمیمی تبدیل کند، اجازه ندهید و شما همچنان در هر شرایطی رفتار درستی با او داشته باشید و نشان دهید که برای دخترش که همسرتان است، عشق و احترام خاصی قائل هستید و در هر شرایطی به ازدواج‌تان متعهد خواهید بود. اگر درگیر عشق و احساس نسبت به مادر زن‌تان شده‌اید و نمی‌دانید چگونه آن را کنترل کنید تا این رابطه منجر به خیانت به همسرتان نشود، توصیه می‌کنیم حتما قبل از اینکه همسرتان متوجه این ارتباط شود و قبل از اینکه مشکل جدی برای رابطه با همسرتان ایجاد شود، با مشاوران همیار عشق مشورت کنید تا بتوانید این عشق و احساس را کنترل کرده و از بین ببرید تا زندگی مشترک‌تان آسیب نبیند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۶۱۴ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    سلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان