//
کدخبر: ۳۹۲۹۱۹ //

امکان ثبت نام مجدد در آزمون دستیاری

امکان ثبت نام و ویرایش مجدد در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی فراهم شد.


امکان ثبت نام مجدد در آزمون دستیاری
به گزارش فرتاک نیوز،

مهلت ثبت‌نام و ویرایش در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و داوطلبان تا روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت‌نام یا اطلاعات ثبت‌نامی خود را ویرایش کنند. همچنین متقاضیان باید در این بازه زمانی، ثبت‌نام و مدارک خود را ارسال کنند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، با توجه به مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی به کلیه دانشجویان رشته پزشکی عمومی که مطابق مقررات آموزشی مقطع مذکور مشمول افزایش سنوات تحصیلی شناخته نشده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند، اجازه داده می‌شود تا صرفا جهت پذیرش در رشته‌های تخصصی طب اورژانس و بیهوشی، نسبت به ثبت‌نام و شرکت در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، اقدام کنند.

خدمات مرتبط با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان این گروه از پذیرفته‌شدگان، پس از اتمام دوره مقطع تخصصی پزشکی بالینی با مدت تعهدات ضریب K ایشان منطبق با مقررات مرتبط در سهمیه پذیرش تجمیع خواهد شد.

همچنین داوطلبانی که در وضعیت خدمات قانونی یا نظام وظیفه گزینه «عدم گذراندن طرح و فارغ التحصیلی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲» یا «عدم گذراندن نظام وظیفه و فارغ التحصیلی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲» را انتخاب کنند، گزینه «فقط متقاضی رشته بیهوشی و یا طب اورژانس» برای آنها نمایش داده خواهد شد و در مرحله انتخاب رشته‌محل، صرفاً قادر به مشاهده رشته‌های طب اورژانس و بیهوشی خواهند بود و سایر رشته‌ها برای داوطلب قابل مشاهده و انتخاب نیست.

بر اساس «قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» مصوب ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی ماده ۳ دانش‌آموختگان مقاطع پزشکی عمومی پذیرفته‌شده سهمیه این قانون که حائز شرایط آیین‌نامه‌های استعداد درخشان مصوب وزارت بهداشت هستند، صرفاً در همان سال فارغ‌التحصیلی مجازند در آزمون‌های دستیاری تخصصی در رشته مورد نیاز دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ‌التحصیلی در محل تعهد به صورت آموزشی یا درمانی سپری کنند.

جزئیات «قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» مصوب ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان