//
کدخبر: ۳۹۱۵۰۸ //

توصیه به خانم ها | این مدل کفش را نپوشید!

خانم ها زمانی که کفش های پاشنه بلند می پوشند قوس کمرشان بیشترین آسیب می بیند .

توصیه به خانم ها | این مدل کفش را نپوشید!
به گزارش فرتاک نیوز،

بیشتر عوارض کفی صاف برای خانم ها است، زمانی که کفش های پاشنه بلند می پوشند و قوس کمرشان بیشترین آسیب را می بیند و به انگشتان پا فشار زیادی وارد می‌شود.

دکتر علی ترکمان، متخصص ارتوپدی گفت:در ناحیه کف پا، دو تا قوس داریم. یعنی یک قوس اصلی است که از ناحیه پاشنه پا شروع می شود و تا سر انگشت ها می باشد که این انحنایی که به صورت طولی از ناحیه پاشنه تا ناحیه انگشتان پا بهش قوس اصلی می گویند.

وی ادامه داد: یک قوس هم در ناحیه خود قاعده انگشت ها داریم که عمود بر این قوص طولی است این قوس ها خاصیت فنریت دارند در ناحیه کف پا ایجاد می شود که وقتی فرد روی زمین راه می رود و فشار می آورد فشار کمتری به ناحیه کف پا وارد شود و فشار تقسیم می شود و خستگی، درد و ناراحتی در ناحیه کف پا در پیاده روی های طولانی ایجاد نشود.

این متخصص ارتوپدی در ادامه افزود:افرادی که صافی کف پا دارند این دو تا قوس را یا کمتر از حد معمول دارند یا اصلا ندارند و ناحیه کف پا کلا روی زمین است و فنریت ندارند و این ها طولانی مدت پیاده روی می کنند احساس خستگی در کف و ساق پا ایجاد می شود.

وی بیان کرد: قوس کف پا تا سن ده سالگی شکل می گیرد و به طور دقیق فردی که در سن پنج شش سالگی هست یا زیر ده سال است آیا در آینده چه وضعیتی پیدا می کند و تا ده سالگی قوس ها شکل پیدا می کنند.

دکتر ترکمان در پاسخ به این پرسش که علت صافی کف پا چیست؟، بیان کرد:  قالبا افرادی که صافی کف پا دارند کل مفاصلشان اصولا از حالت عادی نرم تر است. نرم و شل بودن مفاصلشان اکثرا به این حالت است که قالبا ریشه ژنتیکی است و بیماری محسوب نمی شود.

وی در خصوص درمان صافی کف پا گفت: درمان قطعی ندارد و ساختار بدنی افراد به این شکل است. البته در موارد شدید عمل جراحی انجام می شود و یکسری تغییرات روی استخوان های مچ پا انجام می شود که زاویه و شکل استخوان ها را تغییر داد و تاندون ها باید عوض شود؛ ولی قالبا به صورت روتین نیست.

این متخصص ارتوپدی در پایان اظهارداشت: در حالت روتین، از کفش های طبی پا استفاده می شود. کفش های ورزشی و قوس دار مناسب ترین کفش برای افرادی است که صافی کف پا دارند. کفی و کفش ها هم درمان نیست و فقط جلوگیری از عوارض است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان