//
کدخبر: ۳۶۵۴۵۹ //
آموزش آشپزی | آشپزی | ترشی گوجه فرنگی | ترشی گوجه فرنگی رنده شده

ترشی گوجه فرنگی رنده شده و خوشمزه، بدون سرکه را این طوری که من میگم درست کن/ معرکه است!

ترشی گوجه فرنگی رنده شده یکی دیگر از ترشی های خوشمزه ای است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و همراه با غذا سرو کنید.

ترشی گوجه فرنگی رنده شده و خوشمزه، بدون سرکه را این طوری که من میگم درست کن/ معرکه است!
به گزارش فرتاک نیوز،

این ترشی بدون سرکه درست می شود و برای کسانی که خوردن سرکه برایشان مضر است، بسیار مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی رنده شده با ما همراه باشید.

ترشی گوجه فرنگی رنده شده

مراحل دستور تهیه ترشی گوجه فرنگی

مرحله اول

برای درست کردن این ترشی، ابتدا مواد آن را تهیه می کنیم. سپس تمامی سبزیجات را می شوییم و داخل آبکش در بیرون از خانه می گذاریم و صبر می کنیم تا همه آنها کامل خشک شوند.

مرحله دوم

بعد از خشک شدن، بادمجان ها را روی گاز یا زغال با پوست کباب می کنیم و بعد از خنک شدن، پوست آنها را گرفته و ساطوری خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه هویج، گل کلم، کلم، لوبیا سبز، سیر و موسیر را به شکل ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم تا آماده باشند. بعد از خرد کردن همه مواد، فقط لوبیا سبز خرد شده را با مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا پخته شود.

مرحله چهارم

حالا همه مواد خرد شده را روی دستمال تمیز ریخته و می گذاریم به مدت 2 روز بماند تا کاملا خشک شوند. بعد از 2 روز، گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و رنده می کنیم و یا داخل میکسر می ریزیم و خوب میکس می کنیم تا کامل پوره شود.

مرحله پنجم

بعد آن را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. به محض اینکه به جوش آمد، آن را از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود.

مرحله ششم

سپس تمامی مواد خرد شده را داخل گوجه فرنگی می ریزیم و مقداری نمک، فلفل قرمز تند و سیاه دانه را هم اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد کامل با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

ترشی آماده شده را داخل ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم. بعد آن را به مدت 20 روز در جای گرم مثل آشپزخانه قرار می دهیم تا رسیده و آماده شود. توجه داشته باشید که دراین مدت، درب ظرف را به هیچ عنوان باز نکنید تا هوا داخل آن نرود. بعد از رسیدن ترشی را در یخچال نگهداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان