//
کدخبر: ۳۶۳۹۷۴ //

۸ میوه کمیاب که نام آن ها را هم نشنیده اید

این 8 میوه کمیاب را بیشتر بشناسیم.

8 میوه کمیاب که نام آن ها را هم نشنیده اید
به گزارش فرتاک نیوز،

در میان میوه هایی که در جهان وجود دارند، گونه های عجیب و شگفت انگیزی وجود دارند که احتمالا تا به حال نه آنها را امتحان کرده اید و نه اسمشان را شنیده اید.

زمین سیاره بزرگی است و مسلما تنها نقطه ای که در محدوده دید ما بوده مکانی است که در آن زندگی می کنیم. نهایت اگر جهانگرد و یا توریست باشید که مدام به جاهای متفاوت سفر می کنید، چند مکان دیگر به دایره مکان هایی که می شناسید اضافه خواهد شد. 

بنابراین نباید تعجب کنید که به طور قطع میوه هایی در سراسر جهان وجود دارند که شما حتی نام آن ها را هم نشنیده اید. در موارد نادرتر ممکن است میوه هایی وجود داشته باشند و در تاریک ترین و بکر ترین مکان های دنیا که برای هیچ کسی قابل دسترسی نیست پنهان شده باشند. 

در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به میوه هایی که در بسیاری از نقاط جهان کمیاب و یا به سختی قابل دسترس هستند:

یام بری

یام بری یا توت فرنگی چینی میوه یک درخت بومی به نام میریکا در چین می باشد که قرمز یا بنفش رنگ است و طعمی مشابه انار یا توت فرنگی دارد. 

این میوه در درمان بیماری هایی از جمله اسهال، انواع عفونت ها، بیماری های گوارشی، پوستی، بیماری های قلبی عروقی و همین طور جهت چربی سوزی و کاش وزن بسیار مفید می باشد. 

طالبی شاخ دار

این میوه از خانواده ملون ها و خیارها است که درون آن ژله مانند می باشد. از میوه های بومی آفریقا ست که وقتی رسیده می شود مزه ای شبیه به موز دارد. طالبی شاخدار دارای خواص آنتی اکسیدانی است که برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید می باشد. همین طور در درمان بیماری های پوستی به دلیل کلاژن سازی فوق العاده ای که دارد بسیار قوی عمل می کند. 

ترگیل

ترگیل از میوه های سنتی مالزی، تایلند، اندونزی و جنوب هند است که دارای طعم ترش می باشد. این میوه به رنگ قرمز و یا بنفش تیره می باشد که قسمت قابل خوردن و درونی آن به رنگ سفید می باشد. 

کلم رومی

کلم رومی برای اولین بار در ایتالی کشف شد که از کلم معمولی کمی تردتر است ولی ظاهر آن به کلم بروکلی شباهت دارد. کلم رومی دارای مقادیر بالایی از فیبر، ویتامین A، K،C ، کلسیم و همینطور خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالا می باشد که علاوه بر اینکه روند پیری را به تاخیر می اندازد در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده، رکتوم، معده، سینه و ریه روند بسیار موثری دارد.

مژکی

این میوه همانطور که از نام آن پیداست دارای مژه هایی بر روی پوست ضخیم خود می باشد. مژکی دارای شکل بیضی و رنگ قرمز و قهوه ای می باشد که طعم ترش دارد این میوه استوایی که بومی مناطق گرمسیری در اندونزی می باشد دارای فیبر و آهن زیاد است که به بیماران مبتلا به تالاسمی و کم خوبی فقر آهن بسیار توصیه می شود. 

دست بودا

این میوه به شکل انگشتان دست می باشد و به رنگ زرد است. به همین خاطر به آن دست بودا می گویند. همینطور دارای عطر دلنشینی است که در شمال شرق هند و چین یافت می شود. این میوه در درمان بیماری های قلبی عروقی، آسم و درمان هپاتیت عملکرد ویژه ای دارد. 

ساپوت سیاه

این میوه با داشتن پوست سبز رنگ که داخل آن قهوه ای رنگ می باشد طعمی شبیه به پودینگ شکلاتی دارد که نه تنها کالری کمی دارد بلکه برای افرادی که در رژیم هستند نیز بسیار مناسب می باشد. ساپوت سیاه دارای مقادیر بالایی از  فیبر، پتاسیم، کلسیم و فسفر می باشد. 

آکیوت

آکیوت میوه ای بسیار محبوب و بسیار کمیاب است که به دلیل رنگ زیبایی که دارد از آن به عنوان یک رنگ دهنده طبیعی استفاده می شود. بومیان آمریکای مرکزی، شمالی و جنوبی از رنگ دانه های آن جهت آرایش استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۹۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان