//
کدخبر: ۳۶۳۸۴۸ //

مریم گلی ریحان برای پاکسازی طبیعی کلیه ها

خواص ریحان و مریم گلی می تواند عملکرد کلیه شما را بهبود بخشد تا از سلامت بهتری همراه با دفع مواد زائد برخوردار شوید.

مریم گلی ریحان برای پاکسازی طبیعی کلیه ها
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم گلی ریحان برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن یا دژنراتیو، حفظ عادات خوب زندگی، و در میان این موارد، آبرسانی خوب مهم است.

چرا عملکرد مطلوب کلیه مهم است؟

همانطور که کارشناسان  موسسه ملی بهداشت پیشنهاد می کنند،  کلیه ها به تعادل کل بدن کمک می کنند. این به این دلیل است که آنها مواد زائد و مایعات اضافی را از بدن ما و در نتیجه اسیدی را که سلول های ما تولید می کنند، از بین می برند. علاوه بر این، آنها تعادل سالم از آب، املاح و مواد معدنی (مانند سدیم، کلسیم، فسفر و پتاسیم) را در خون حفظ می کنند.

اساساً، کلیه‌ها وظیفه فیلتر کردن مواد مختلف را بر عهده دارند، به حذف موارد غیر ضروری کمک می‌کنند و از این طریق تعادل را در کل بدن حفظ می‌کنند. به طور کلی، بدون عملکرد خوب کلیه، بدن متعادل یا سلامت خوبی نخواهید داشت .

آیا باید به کلیه ها کمک کنیم تا کار خود را انجام دهند؟

برخلاف آنچه بسیاری از مردم معتقدند، کلیه ها اگر سالم باشند به کمک اضافی نیاز ندارند. با این حال، می توانید با دریافت مایعات از نوشیدنی های سالم برای هیدراتاسیون مناسب استفاده کنید. اینها همچنین به شما کمک می کنند از نوشیدنی های صنعتی (نوشابه های گازدار، آب های طعم دار، چای، الکل و غیره) اجتناب کنید.

ریحان

این فقط یک گیاه معطر نیست که می توانید از آن برای تهیه سس ها، سالاد ها و غذاهای ماکارونی خوشمزه استفاده کنید. همچنین یک درمان طبیعی عالی با خواص هضم کننده و آرامش بخش است  که طبق باور عمومی، می توانید آن را برای تهیه دم کرده یا به عنوان چاشنی استفاده کنید.

بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف منظم ریحان در یک رژیم غذایی متعادل به پیشگیری یا از بین بردن سنگ کلیه و همچنین بهبود عملکرد کلیه و تسکین گرفتگی معده کمک می کند.

به همین ترتیب، آنتی اکسیدان در ریحان فراوان است. تجمع رادیکال های آزاد در بافت ها با آسیب سلولی همراه است که خطر ابتلا به بیماری های مزمن و دژنراتیو را افزایش می دهد.

به لطف این موارد، بافت های کلیه از آسیب هایی که برخی از مواد سمی برای کلیه ها می توانند ایجاد کنند محافظت می شوند.

حکیم

نام این گیاه دارویی از کلمه لاتین درمان کردن گرفته شده است.

برگ های این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی، قارچ کش و ویروس استاتیک هستند. همچنین قابض است و از تعریق جلوگیری می کند.

از طرف دیگر، افرادی وجود دارند که این گیاه معطر را به دلیل داشتن خواص ادرارآور و دفع کننده، در مراقبت از کلیه ها عالی می دانند . مصرف آن در طول زمان می تواند با دفع مایعات به حفظ بدن کمک کند. این همچنین از نفخ ، التهاب و تورم جلوگیری می کند.

در نهایت، طیف گسترده ای از ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز در مریم گلی وجود دارد که می تواند برای محافظت از کلیه ها و جلوگیری از مشکلاتی مانند بیماری مزمن کلیوی عالی باشند. 

نحوه مصرف ریحان و مریم گلی

- برای بهره مندی از فواید این درمان، آن را بعد از بیدار شدن از خواب، با معده خالی، قبل از صبحانه بنوشید.

- این گیاه دارویی را باید به مدت یک هفته هر روز صبح تازه تهیه کرده و بلافاصله مصرف کنید.

- شما می توانید این درمان را به طور منظم برای یک هفته انجام دهید. علاوه بر این، میزان مصرف شما نباید از دو فنجان در روز بیشتر شود.

موارد منع ریحان و مریم گلی

هم ریحان و هم مریم گلی گیاهانی هستند که می توان با خیال راحت در مقادیر توصیه شده مصرف کرد. مصرف گیاهان دارویی می تواند اثرات مثبتی بر بدن داشته باشد اما در دوزهای بالا می تواند اثر معکوس داشته باشد.

- توصیه می کنیم اگر از هر بیماری رنج می برید یا اگر دارو مصرف می کنید، این درمان طبیعی را بدون نظارت پزشکی انجام ندهید. در صورت مصرف مداوم دارو، لازم است قبل از مصرف هر گونه داروی طبیعی با پزشک مشورت کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری شود .

- همچنین مصرف گیاهان دارویی در دوران بارداری و شیردهی بیش از مقادیری که در غذاهای خود استفاده می کنید، توصیه نمی شود.

- اگر مشکلات کلیوی دارید، قبل از مصرف دمنوش ها و مکمل های گیاهی از هر نوع، با پزشک خود مشورت کنید.

نکات بیشتر برای تسهیل عملکرد کلیه

عملکرد خوب کلیه بر اساس سبک زندگی و رژیم غذایی سالم روند متفاوتی دارد. مصرف دمنوش های تصفیه کننده، بهترین راه برای حفظ سلامت کلیه ها و کمک به بهینه سازی عملکرد روزانه آنها است.

برای افزایش اثرات این دمنوش باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

- خارج از وعده های غذایی آب فراوان بنوشید . توصیه معمول نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز است. این مقدار ممکن است بسته به دمای محیط و فعالیت هر فرد متفاوت باشد.

- فشار خون و گلوکز خون را در سطوح نرمال حفظ کنید.

- از یک رژیم غذایی مناسب کلیه مانند رژیم مدیترانه ای پیروی کنید. این به این دلیل است که این رژیم مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، گوشت بدون چربی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون را داخل برنامه خود دارند.

- علاوه بر این، مصرف نمک خود را کاهش دهید و مصرف لبنیات به خصوص لبنیات چرب را تعدیل کنید.

- برای تسریع متابولیسم و افزایش تعریق برای تسهیل عملکرد کلیه ورزش کنید. علاوه بر این، ورزش بدنی به شما امکان می دهد وزن بدن، فشار خون و کلسترول خوب را حفظ کنید، که خطر ابتلا به بیماری کلیوی را کاهش می دهد.

- همیشه ناحیه کلیه ها را بپوشانید، زیرا این اندام ها به دمای سرد حساس هستند. در صورت نیاز می توانید حرارت را با حصیر یا کیسه آب اعمال کنید.

- معاینات منظم انجام دهید.

- الکل، تنباکو و غذاهای ناسالم فرآوری شده را کنار بگذارید.

- برای تسهیل عملکرد کلیه، ریحان و مریم گلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خواص سلامتی ریحان و مریم گلی قرن هاست که شناخته شده است، به ویژه به لطف استفاده از داروهای سنتی مانند چینی یا آیورودا. به طور خاص، به نظر می‌رسد که آنها می‌توانند برای مراقبت از کلیه‌ها مفید باشند.

به همین دلیل، این درمان باید یک تمرین صرف در مجموعه ای از عادات مثبت برای کلیه ها باشد. در هیچ موردی این یک درمان پزشکی نیست و هرگز نباید جایگزین توصیه های پزشکی شود.

بهتر است در صورت داشتن علائم یا شک در مورد سلامت کلیه با یک متخصص بهداشت مشورت کنید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که قبلا با این اندام مشکل داشته اید و می خواهید این دمنوش را وارد رژیم روزانه خود کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان