//
کدخبر: ۳۶۳۴۵۸ //

اگه مبلمان پارچه ای داری یا قصد خرید داری، فقط این طوری تمیز کن

یکی از جذاب‌ترین مدل مبلمان، مبلمان پارچه‌ای بخصوص مخمل است. مبل مخمل به علت پارچه‌ نرم و لطیفی که دارد؛ نیازمند دقت و توجه بیشتری است.

اگه مبلمان پارچه ای داری یا قصد خرید داری، فقط این طوری تمیز کن
به گزارش فرتاک نیوز،

تمیز کردن مبلمان پارچه ای اصولی دارد که باید تمام وکمال آن را رعایت کنیم. 

نکات مهم تمیز کردن مبلمان پارچه ‌ای

به علت حساسیت بعضی پارچه‌ها‌ تمیز کردن آن باید با قاعده و اصول خاصی داشته باشد. چون درخشش پارچه باعث نمایان شدن هرچه بیشتر لکه‌ها می‌شود.

پاک کردن با جوش شیرین از نکات مهم تمیز کردن مبلمان پارچه ‌ای

اگر بر روی مبل یا صندلی شما لکه‌ای افتاده یا کل پارچه‌ی مبل نیاز به تمیز کاری دارد، دو راه پیش رو دارید. برای از بین بردن جرم و باکتری کل مبلمان بهتر است جوش شیرین را بر روی سطح مبلمان بپاشید و پس از مدتی روی آن جارو بکشید. اگر لکه‌ قدیمی بر روی مبل‌ شما نقش بسته بهتر است جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بروی مبل کشیده و سپس توسط یک دستمال نم‌دار خشک کنید. اگر از عمر لکه مدت زمان زیادی می‌گذرد و حسابی کدر شده، جوش شیرین را با سرکه صنعتی یا خانگی مخلوط کنید و محکم روی لکه بکشید. اجازه بدهید مدتی استراحت کند و سپس به وسیله‌ دستمال نم‌دار خشک کنید

چطور محلول شست و شوی خانگی درست کنیم؟

اگر می‌خواهید که مبلمان خود را در منزل بشویید بهتر است از موادی که در منزل وجود دارند استفاده کنید. جوش شیرین، نمک، سرکه، نشاسته با ترکیبی از آب می‌توانند سرسخت ترین لکه‌ها را از بین ببرند. صابون مایع و شامپوهای مخصوص مبل نیز از موادی هستند که می‌توانید برای شست و شوی مبلمان از آن‌ها استفاده کنید

مخلوط سرکه و جوش شیرین از نکات مهم تمیز کردن مبلمان پارچه ‌ای

اگر می‌خواهید مبلمان خود را به راحتی و در خانه با محلول‌های خانگی تمیز کنید، ترکیب جوش شیرین با سرکه مناسب‌ترین نوع ترکیبات است به شرط اینکه با اصول صحیح مخلوط کنید. دو واحد جوش شیرین و یک واحد سرکه خانگی یا صنعتی می‌تواند لکه بر قوی باشد. اگر حساسیت دارید بهتر است به هنگام استفاده از این ترکیب احتیاط کنید.

سه روش برای شست و شوی مبلمان

 به وسیله ماده ضدعفونی که در بالا روش ساخت و ترکیب آن را گفتیم؛ به راحتی مبلمان را تمیز و خشک کنید.

با جارو کشیدن گرد و غبار را تمیز کنید، سپس با دو پارچه نم و خشک مبلمان را شست و شو دهید.

 استفاده از بخارشو پیشنهاد می‌شود و یا می‌توانید کار شست و شوی مبلمان را به مراکز معتبری که این کار را در منزل انجام می‌دهند؛ بسپارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان