//
کدخبر: ۳۶۳۲۷۸ //

زبان شما می تواند وضعیت احساسات و سلامت شما را آشکار کند

زبان یکی از مهم ترین ماهیچه هایی است که بدن ما دارد.

زبان شما می تواند وضعیت احساسات و سلامت شما را آشکار کند
به گزارش فرتاک نیوز،

علاوه بر انجام عملکردهای گوارشی، زبان شما می تواند سالم یا ناسالم بودن بدن و همچنین وضعیت عاطفی شما را نشان دهد. 

این به این دلیل است که زبان دارای هزاران پایانه عصبی مرتبط با اندام های مختلف بدن است. وقتی چیزی در بدن ما خوب پیش نمی رود، زبان می تواند آن را درک کند. سپس، از طریق پیام‌های مختلف مانند تغییر رنگ، بافت یا لکه، زبان می‌تواند به ما اطلاع دهد که چیزی درست نیست.

زبان قرمز: مشکلات گلو

اگر رنگ زبان شما مایل به قرمز است، ممکن است نشان دهنده مشکلی در گلو یا یکی از اندام های داخلی باشد. همچنین نشانه مصرف بیش از حد چربی و مشکلات گوارشی است.

در سطح عاطفی، این ممکن است نشان دهنده این باشد که وقتی فرد باید محیط خود را تغییر دهد و استرس را از خود دور سازد. 

زبان خشک و قرمز: تب شدید

این حالت زبان شما می تواند تب بالا را نشان دهد.

زخم های کوچک روی زبان: عفونت ویروسی یا قارچی

آنها معمولاً زمانی ظاهر می شوند که عفونت ویروسی یا قارچی وجود داشته باشد . آنها همچنین به دلیل کمبود ویتامین C و A و همچنین مصرف بیش از حد غذاهای تصفیه شده، چربی ها و قند و غیره رخ می دهند.

در سطح عاطفی، این نوع زبان ممکن است نشان دهد که فرد دائماً ناراحت است و اضطراب و استرس دارد. همچنین، برای افرادی که از خشم سرکوب شده رنج می برند، معمول است. در صورت امکان، باید مرتباً بهداشت دهان و دندان خود را بررسی کنید و با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا عفونتی وجود دارد که نیاز به درمان داشته باشد یا خیر.

جوانه های چشایی متورم: کمبودهای تغذیه ای

این یک علامت واضح از کمبودهای تغذیه ای است. اگر زبان سفیدی دارید، رعایت توصیه های غذایی بسیار مهم است، زیرا خوب غذا خوردن کلید مبارزه با این مشکل است.

در صورت امکان، هر بار که دندان های خود را تمیز می کنید، زبان خود را به آرامی مسواک بزنید . از نظر احساسی، این رنگ زبان می تواند حالت استرس و مشکل در سازگاری با تغییرات را نشان دهد.

زبان با پوشش سفید: مشکلات گوارشی

این نوع زبان علامت واضحی است که فرد دچار مشکلات گوارشی و روده ای است . این ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده یا قندهای تصفیه شده و آرد باشد. همچنین، ممکن است نشان دهنده این باشد که فرد مبتلا به مسمومیت است، که تجمع سموم در روده و خون منجر به سایر مشکلات سلامتی می شود.

اگر متوجه شدید که یک پوشش سفید زبان شما را پوشانده است، باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و یک رژیم پاکسازی را انتخاب کنید که چربی های اشباع شده، غذاهای تصفیه شده، لبنیات و انواع غذاهای سرخ شده را حذف می کند.

در سطح احساسی، این زبان رنگی حالتی عصبی یا مضطرب را نشان می دهد . از این نظر، مهم است که به یاد داشته باشید که این حالات عاطفی می تواند منجر به مشکلات گوارشی و اختلال در عملکرد چندین اندام حیاتی برای سلامتی شود. 

زبان بسیار صاف 

این یک نوع زبان است که ممکن است علاوه بر آشکار کردن کمبودهای تغذیه ای، تصویری از کم خونی را نیز نشان دهد . در این مورد، توصیه شده ترین برنامه، افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C و آهن است.

از نظر احساسی، این زبان رنگی ممکن است نشان دهد که شما مستعد افسردگی و دلسردی هستید.

زبان متورم 

ممکن است نشان دهنده کم خونی باشد و همچنین نشانه کاهش سطح هموگلوبین در خون (که به عنوان کم خونی شناخته می شود ) می باشد.

زبانی که شبیه نقشه است

اگر زبان شما شبیه یک نقشه به نظر می‌رسد، ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد.

ممکن است یک عامل ارثی باشد، اما ممکن است نشان دهنده این باشد که از حساسیت رنج می برید. از نظر عاطفی، افرادی که این نوع زبان را دارند، بسیار حساس هستند و در معرض آزار و اذیت می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان