//
کدخبر: ۳۶۳۲۶۷ //

عادات سالم برای افزایش فوری سطح انرژی شما

راز داشتن سطوح انرژی بالا در حفظ عادات سالم نهفته است که به تندرستی می انجامد.

عادات سالم برای افزایش فوری سطح انرژی شما
به گزارش فرتاک نیوز،

برخلاف تصور رایج، برای افزایش سطح انرژی خود در طول روز، لازم نیست صبح زود حتما یک فنجان قهوه بنوشید. در واقع، با انجام چندین عمل بسیار ساده می توانید سطح انرژی خود را حفظ کنید.

چگونه سطح انرژی روزانه خود را افزایش دهیم؟

کارهای روزانه می تواند بدن شما را فرسوده کند و اگر تغذیه نادرست یا کم خوابی را اضافه کنیم، کاملا طبیعی است که انرژی کافی برای شروع روز را نداشته باشید. به همین دلیل، توصیه های زیر را با شما در میان می گذاریم تا در تمام طول روز احساس انرژی داشته باشید. می توانید از همین حالا شروع کنید.

1. شب راحت بخوابید

ممکن است این ازنظر شما بسیار ساده به نظر برسد اما این اولین گام مهم در شروع یک روز پر انرژی می باشد. خواب خوب شبانه با انرژی بیشتر در طول روز همراه است.

این ربطی به مدت زمان خواب شما ندارد (اگرچه 8 ساعت ایده آل خواهد بود)، اما به کیفیت آن ربط دارد . سعی کنید در رختخواب راحت باشید، با لحاف مناسب و تمیز و کمترین نور ممکن. همچنین باید حدود یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب از تلویزیون و تلفن خود دوری کنید.

2. ورزش سطح انرژی شما را افزایش می دهد

ممکن است انجام فعالیت بدنی قبل از ساعت 10 صبح سخت به نظر برسد، بنابراین می توانید آن را در بعد از ظهر یا عصر در برنامه خود بگنجانید. ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و شما را برای بقیه روز آماده می کند.

می توانید با دوچرخه به محل کار بروید، به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید یا ماشین خود را دورتر از محل کار پارک کنید تا باقی راه را پیاده روی کنید.

3. مراقبه کنید

اگر می خواهید فعالیت آرام تری داشته باشید اما همچنان انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید توصیه می کنیم 10حداقل روزانه  دقیقه را به مدیتیشن اختصاص دهید.

لازم نیست راهب تبتی یا متخصص مراقبه باشید. شما فقط باید خود را در وضعیت نیلوفر آبی قرار دهید (با پاهای روی هم رفته و پشت صاف)، چشمان خود را ببندید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

هر گونه فکر در مورد کار، پول، روابط یا سایر مسائل خانگی را کنار بگذارید. روی بدنت تمرکز کن نه بیشتر.

4. اجازه دهید نور طبیعی وارد خانه شما شود

بهترین راه برای اینکه به ذهن خود بفهمانید زمان بلند شدن است استفاده از نور طبیعی است. 

زمانی که پرده ها پس از خاموش شدن ساعت زنگ دار کشیده می شوند، مغز شروع به فعال شدن می کند. به همین ترتیب، خلق و خوی شما بهبود می یابد.

5. صبحانه مناسب صرف کنید

مهم است که این وعده غذایی را به تاخیر نیندازید یا حذف نکنید، زیرا طبق تعریف، تمام مواد مغذی مورد نیاز برای شروع روز از این وعده در اختیار شما قرار می گیرد.

10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و یک صبحانه کامل شامل میوه، غلات و لبنیات برای خود آماده کنید.

صبحانه های حاوی کربوهیدرات و فیبر و برای داشتن انرژی در طول روز بهتر است. مثل: ماست یونانی با جو، یک اسلاید نان سبوس دار با پنیر و یک موز.

6. وضعیت بدنی مناسب

 حفظ وضعیت بدنی مناسب و سطح انرژی بالا دست به دست هم می دهند که شما در تمام روز انرژی کافی و مناسب را در اختیار داشته باشید.

سعی کنید میز خود را نزدیک پنجره ای قرار دهید که نور طبیعی وارد آن می شود. این به فعال نگه داشتن مغز شما کمک می کند.

توصیه دیگر حفظ وضعیت بدنی مناسب است، نه تنها برای جلوگیری از گره ها و دردها، بلکه برای اینکه پشت میز خود به خواب نروید.  برای این منظور، شانه شما باید تا حد امکان صاف باشد، شانه‌ها از گوش‌ها دور باشند و گردن راحت باشد.

7. تحرک داشته باشید

حرکات کششی قبل از دویدن باید در هوای زمستانی در داخل خانه انجام شود.

وقتی حرکت می کنید گردش خون شما افزایش خواهد یافت و در نهایت انرژی شما مضاعف خواهد شد.

8. گوش دادن به موزیک

گوش دادن به موزیک در خانه و محل کارتان شاید یکی از بهترین ایده هایی باشد که تابحال شنیده باشید.

ملودی های دلپذیر مغز را فعال می کند و به شما امکان می دهد تمرکز بیشتری روی کار خودداشته باشید. آنها همچنین استرس و تنش را کاهش می دهند و زندگی را بسیار سرگرم کننده تر می کنند!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان