//
کدخبر: ۳۶۳۲۰۶ //
آموزش آشپزی | آشپزی | غذای افغانی | ماش پلو | ماش پلو افغانی

یک غذای فوق العاده خوشمزه افغانی/ ماش پلو رو این طوری بپز معرکه است

در ادامه با آموزش تهیه ماش پلو افغانی با شما همراه هستیم.

یک غذای فوق العاده خوشمزه افغانی/ ماش پلو رو این طوری بپز معرکه است
به گزارش فرتاک نیوز،

ماش پلو افغانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور افغانستان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماش پلو افغانی در ادامه با فرتاک نیوز همراه باشید.

ماش پلو

طرز تهیه ماش پلو افغانی

مرحله اول

برای تهیه ماش پلو افغانی خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری نسبتا درشت خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری پودر تخم گشنیز، پاپریکا، ۲ قاشق غذاخوری روغن و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به فیله مرغ آغشته شوند. در ادامه روی کاسه را با درپوش می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم فیله مرغ مزه دار شده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد فیله های مرغ بروند. در ادامه ماش را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم ماش درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. زمانی که ماش پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و ماش را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. پس از گذشت ۱ ساعت فیله مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد گذاشته و کره را به آن می افزاییم. زمانی که کره ذوب شد، فیله های مزه دار شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا فیله ها تغییر رنگ داده و کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید هنگام تفت دادن فیله ها حرارت زیاد باشد تا آب نیندازند. حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و زمانی که فیله های مرغ سرخ شدند از تابه خارج کرده و بلافاصله پیاز را به همراه مقداری روغن به تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر و زنجبیل تازه را به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم. زمانی که عطر سیر و زنجبیل آزاد شد، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری نمک به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود. زمانی که پوره سرخ شد، ماست را به تابه اضافه کرده و پس از مخلوط کرده فیله های مرغ را به تابه می افزاییم.

مرحله نهم

پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه می افزاییم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. ۱ دقیقه آخر پخت ماش پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم و پس از این مدت برنج را درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم. حالا یک لایه ماش پلو درون قابلمه ریخته، سپس مقداری از مواد میانی روی ماش پلو می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه روی مواد میانی را با ماش پلو می پوشانیم، سپس به همین ترتیب مراحل را تکرار می کنیم تا مواد تمام شوند. در انتها مقداری زعفران دم کرده و مخلوط آب، روغن و گرام ماسالا به صورت پخش روی پلو می ریزیم.

مرحله سیزدهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم. در نهایت اجازه می دهیم ماش پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان