//
کدخبر: ۳۶۳۱۰۴ //

۱۰ راه برای مبارزه با خستگی

کمبود خواب و خستگی مزمن تقریباً یک اپیدمی است.

10 راه برای مبارزه با خستگی
به گزارش فرتاک نیوز،

در واقع، کمبود خواب با افزایش رفتارهای پرخطر ، نوسانات خلقی و حتی افکار خودکشی مرتبط است. بنابراین، قطعا باید خواب خود را در اولویت قرار دهید!

خستگی

این لیستی از ساده ترین کارهایی است که می توانید در زمانی که احساس خواب آلودگی می کنید یا دوست دارید خود را شارژ کنید انجام دهید:

1. بلند شدن و حرکت کردن

اگر کار شما بسته به میز کارتان است و فضای زیادی ندارید، میتوانید هر از چند گاهی بایستید و دست ها و پاهای خود را تکان دهید.

حتی می توانید در جای خود بدوید یا انگشتان پا را حرکت دهید. انجام همه اینها باعث می شود انرژی شما بهتر در بدن شما جریان یابد.

اگر کمی فضای بیشتری برای مانور دارید، می توانید پیاده روی داشته باشید. این به جریان یافتن خون شما کمک می کند و در عین حال به شما انرژی می دهد.

همچنین، اگر فرصت دارید، بیرون بروید و هوای تازه و آفتاب بگیرید. این به شما کمک می کند تا خیلی بهتر با خستگی مبارزه کنید.

2. مغز خود را فریب دهید

ورزش مغز یک راه عالی برای مبارزه با خستگی است.

حل کردن جدول کلمات متقاطع یا سودوکو ممکن است پاسخی برای مشکل شما باشد. از طرف دیگر، همچنین می توانید ذهن خود را بر روی کار دیگری متمرکز کنید.

از طریق این کار ذهنی، شما مغز خود را به کار نگه می دارید. این به بیدار شدن ذهن شما پس از انجام کارهای تکراری کمک می کند.

3. از لیمو استفاده کنید

عطر لیمو برای نشاط  و تحریک  مغز بسیار مفید است.

به همین دلیل، می توانید از لیمو برای جلوگیری از خوابیدن مغزتان استفاده کنید . می توانید از مکیدن یک آب نبات لیمویی، نوشیدن کمی چای لیمو یا حتی لیمو تازه استفاده کنید.

در واقع، بوی مرکبات خاص مغز شما را فعال می کند و می تواند با خواب آلودگی مبارزه کند.

4. خود را خنک کنید

یخ می تواند شما را در اواسط بعد از ظهر بیدار کند.

فنجان قهوه خود را در اواسط بعد از ظهر کنار بگذارید و به جای آن یک لیوان آب سرد بنوشید. آب سرد  به شما کمک می کند تا از خواب بیدار شوید و بدنتان را دوباره هیدراته کنید. این به شما انرژی مورد نیاز برای گذراندن بعد از ظهر را می دهد.

می توانید کمی آب سرد به صورت خود بپاشید. گزینه دیگر مالیدن یک تکه یخ روی مچ دست است. این کار بدن شما را سریعتر بیدار می کند.

سرما یک راه عالی برای افزایش آدرنالین است. این یک هورمون محرک است که به شما کمک می کند تا به کاری که انجام می دهید بیشتر توجه کنید.

5. یک آب نبات نعنا بخورید

درست مانند لیمو، نعناع رایحه ای محرک دارد که به شما در مبارزه با خستگی کمک می کند . 

می توانید آدامس نعنایی را نیز امتحان کنید. اگر کمی نعناع به آب یخ خود اضافه کنید یا دستان خود را با صابون نعناع بشویید ، همان اثر را خواهد داشت.

6. به موسیقی شاد گوش دهید

گوش دادن به موسیقی می تواند به شما در مبارزه با خستگی کمک کند.

یک موسیقی پر انرژی می تواند شما را بیدار کند. همچنین، اگر بتوانید خودتان را وادار به آواز خواندن کنید، سطح انرژی شما حتی بیشتر افزایش می یابد! انجام یک فعالیت غیرمنتظره مغز شما را فعال می کند و به شما کمک می کند تا خستگی را از بین ببرید.

از طرف دیگر، بلند شدن از روی صندلی و رقصیدن می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد. 

7. نفس بکش

ما در مورد یکی از تکنیک های تنفسی مورد استفاده در یوگا صحبت می کنیم.  این تکنیک می تواند آدرنالین را به شما افزایش دهد.

موج اکسیژن به مغز شما می رود. این باعث می شود از خواب بیدار شوید. یادگیری تکنیک تنفس آتش آسان است که می تواند به سرحال شدن شما در حین انجام کار کمک زیادی کند.

8. ذهن خود را فریب دهید

گاهی اوقات برای افزایش انرژی می توانید به آسانی وانمود کنید که انرژی بیشتری دارید. این به این معنی است که شما خود را فریب می دهید و فکر می کنید بیشتر از آنچه واقعاً هست انرژی دارید .

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو بار به خود بگویید که کاملاً بیدار و پر انرژی هستید. 

9. مراقبه کنید

مدیتیشن برای کاهش استرس و افزایش تمرکز بسیار مفید است . شما باید آن را به طور منظم تمرین کنید. این یک ابزار عالی برای مبارزه با خستگی است.

10. بخندید

خندیدن یک روش درمانی است . به این دلیل که اندورفین ترشح می شود و باعث آزاد شدن بدن شما می شود. این هورمون ها بر سلامت کلی و سطح انرژی شما تأثیر می گذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان