//
کدخبر: ۳۶۲۹۵۴ //
آموزش آشپزی | آشپزی | مرغ ترش

یگ غذای شمالی بهت میگم حتماً بپز / طرز تهیه مرغ ترش خوشمزه و مجلسی

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ شمالی مرغ ترش است که عطر و بوی خاصی دارد

یگ غذای شمالی بهت میگم حتماً بپز / طرز تهیه مرغ ترش خوشمزه و مجلسی
به گزارش فرتاک نیوز،

می توانید برای مهمانی های ویژه این غذا را بپزید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ترش خوشمزه و مجلسی شمالی در ادامه با ما همراه باشید.

مرغ ترش

طرز تهیه مرغ ترش

مرحله اول

برای درست کردن مرغ ترش شمالی در ابتدا به تکه های مرغ نمک و فلفل سیاه و زردچوبه می زنیم و تابه را روی اجاق گاز می گذاریم و روغن که گرم شد هر دو طرف تکه های مرغ را در آن سرخ می کنیم.

مرحله دوم

تکه های مرغ را که سرخ کردیم کنار می گذاریم سبزی مرغ ترش را که معروف به دلال است را در روغن سرخ می کنیم و به آن پیاز داغی که قبلا آماده کرده ایم و سیر رنده شده اضافه می نماییم.

مرحله سوم

پیاز و سیر را کمی با سبزی تفت می دهیم وقتی بوی سیر بلند شد اناردون آسیاب شده و مغز گردوی آسیاب شده را می افزاییم و برای دو دقیقه دیگر همه مواد را در تابه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در انتها دو قاشق رب انار ترش را اضافه می کنیم و به خورش آب داغ را می افزاییم و همه مواد را هم می زنیم درب قابلمه را می گذاریم تا نیم ساعت بپزد سپس نمک را به مایع مرغ ترش اضافه می کنیم.

morgh-torsh1

مرحله پنجم

بعد از افزودن نمک تکه های مرغ را که سرخ کرده بودیم را می افزاییم و برای یک ساعت و نیم اجازه می دهیم مرغ با خورش حسابی بپزد و جا بیافتد بعد از این زمان دو قاشق رب نارنج را می افزاییم.

مرحله ششم

به دلخواه می توانید چند عدد گوجه خشک هم به مرغ ترش اضافه کنید و بگذارید ده دقیقه دیگر هم بجوشد بعد از این زمان مرغ ترش خوشمزه ما آماده سرو است در ظرف سرو بکشید.

مرحله هفتم

مرغ ترش شمالی را در کنار کته درست کنید و در کنار خانواده از خوردن این غذای خوشمزه و خوش عطر در کنار زیتون پرورده و سیر ترش لذت ببریید. نوش جان.

مرغ ترش

نکات مرغ ترش شمالی

اگر دوست دارید طعم مرغ ترش ملس باشد به همراه رب نارنج یک قاشق شکر هم به غذا بیافزایید و مخلوط کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان