//
کدخبر: ۳۶۲۰۷۷ //
واریس

درمان های خانگی برای واریس

واریس تورم ورید در پاها می باشد که ناشی از مشکلات گردش خون است.

درمان های خانگی برای واریس
به گزارش فرتاک نیوز،

در صورتی که به بیماری واریس تورم مبتلا شدید اگر در مراحل اولیه باشد می توانید از راهکارهای خانگی که در زیر توضیح داده ایم استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که با وخامت بیماری واریس تورم حتما لازم است که به پزشک مراجعه کنید. 

1. سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان فوق العاده برای واریس است. این یک محصول طبیعی پاکسازی بدن است و همچنین جریان خون و گردش خون را بهبود می بخشد. هنگامی که خون به طور طبیعی شروع به جریان می کند، سنگینی و تورم رگ های واریسی تا حد زیادی کاهش می یابد.

2. فلفل کاین

فلفل کاین یک درمان معجزه آسا برای رگ های واریسی است که به عنوان منبع بسیار غنی از ویتامین C و بیوفلاونوئیدها، گردش خون را افزایش می دهد و درد رگ های احتقانی و متورم را کاهش می دهد.

3. روغن زیتون

افزایش گردش خون برای درمان واریس ضروری است. ماساژ با روغن زیتون می تواند به افزایش گردش خون کمک کند و در نتیجه درد و التهاب را کاهش دهد.

4. سیر

سیر یک گیاه عالی برای کاهش التهاب و علائم واریس است. همچنین به تجزیه سموم مضر در رگ های خونی و بهبود گردش خون کمک می کند.

5. جارو قصاب

جارو قصابی برای تسکین درد و ناراحتی واریس بسیار مفید است. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام روسکوژنین است که به دلیل فعالیت ضد التهابی و ضد الاستاز به کاهش التهاب و انقباض رگ ها کمک می کند.

این گیاه دارای ویتامین‌های B و C به همراه کلسیم، کروم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی است.

این مواد مغذی به سفت شدن، تقویت و کاهش التهاب در رگ‌ها و همچنین بهبود جریان خون در پاها کمک می‌کنند.

توجه: افراد مبتلا به فشار خون بالا یا هیپرپلازی خوش خیم پروستات نباید این گیاه را بدون مشورت با پزشک مصرف کنند.

6. فندق افسونگر

یک گیاه بسیار موثر برای تقویت رگ های خونی است و از این رو می تواند علائم رگ های واریسی را کاهش دهد. علاوه بر قابض بودن، حاوی اسید گالیک و چندین روغن ضروری است که می تواند به کاهش تورم و همچنین درد کمک کند.

7. دانه شاه بلوط اسب

دانه های شاه بلوط اسبی برای درمان رگ های واریسی از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است. دانه‌های شاه بلوط دارای خواص ضد التهابی و ضد تورم هستند که می‌توانند به طور موفقیت‌آمیزی ظاهر رگ‌های واریسی را کاهش دهند.

عصاره دانه شاه بلوط اسب دارای ترکیبی به نام اسسین است که استحکام کشسانی رگ ها را بهبود می بخشد و از آزاد شدن آنزیم هایی که به دیواره مویرگ ها آسیب می رسانند جلوگیری می کند. توجه: زنان باردار یا شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

8. جعفری

جعفری سرشار از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان قوی که تولید کلاژن را تشویق می کند و به ترمیم و تولید مثل سلول ها کمک می کند. همچنین حاوی روتین است که در تقویت مویرگ ها نقش اساسی دارد و از این رو در کاهش علائم واریس بسیار مفید است.

همچنین سعی کنید تا جایی که می توانید جعفری خام بخورید.

9. برگ انگور

برگ های انگور دارای مقدار زیادی فلاونوئید است که به حفظ سلامت رگ ها کمک می کند. برگ ها همچنین دارای خواص قابض، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و هموستاتیک هستند که برای درمان واریس بسیار مفید است.

10. گل همیشه بهار

گل زیبای همیشه بهار منبعی غنی از فلاونوئیدها و ویتامین C است که تولید کلاژن را تحریک می کند و به ترمیم و تولید مثل سلول کمک می کند. همچنین به بهبود گردش خون کمک می کند، بنابراین به کاهش علائم مختلف رگ های واریسی کمک می کند.

سایر اقدامات برای کاهش خطر واریس 

ورزش

پیاده روی یا آهسته دویدن حداقل به مدت نیم ساعت در روز گردش خون شما را بهبود می بخشد.

ورزش راهی برای جلوگیری از شروع واریس است. به یاد داشته باشید که در حین انجام این کار مقدار زیادی آب بنوشید، زیرا این کار به افزایش جریان خون در پاها کمک می کند.

کاهش وزن

اضافه وزن یا چاقی عوامل مستعد کننده ای برای ایجاد رگ های واریسی هستند. برای حفظ سلامت بدن و کاهش خطر ابتلا به واریس، میوه و سبزیجات بخورید.

حرکت پاها

برخی از علائم مانند پا درد، سنگینی، سوزن سوزن شدن و گرفتگی عضلات ممکن است نشان دهنده مشکلات گردش خون باشد. فعالیت های بدنی حداقل 10 دقیقه در روز به بهبود گردش خون در پاها کمک می کند.

خودداری از روی هم انداختن پاها 

شما باید از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید. این موقعیت ها بر جریان خون مناسب تأثیر می گذارد و نارسایی دریچه ای را افزایش می دهد .

روی هم گذاشتن پاها برای مدت طولانی نیز مانع گردش خون بهینه می شود. هنگامی که نشسته اید، باید پاهای خود را صاف روی زمین بگذارید، بدون اینکه به آنها فشار وارد کنید.

پوشیدن لباس های گشاد و راحت 

لباس های گشادی بپوشید که مانع حرکت صحیح عضلات پا نشود. لباس های تنگ، مانند برخی از شلوارها، توصیه نمی شود، زیرا برخی از آنها اجازه گردش خون مناسب را نمی دهند و می توانند باعث واریس شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان