//
کدخبر: ۳۶۱۳۱۱ //
تست شخصیت شناسی | تست شخصیت

افشای راز چگونگی برقراری رابطه شما / این تست را جواب بده تا متوجه بشی

مهارت های ارتباطی خوب، برای رشد و موفقیت شخصی مهم هستند.

افشای راز چگونگی برقراری رابطه شما  / این تست را جواب بده تا متوجه بشی

تست شخصیت شناسی روابط:

واژه ارتباط در زبان انگلیسی از کلمه لاتین “Communis” به معنای اشتراک گرفته شده است. زمانی یک ارتباط موثر است که پیام فرستنده، توسط گیرنده دقیقا به همان شکلی که در نظر گرفته شده است، درک شود. اما بازهم، همه چیز به این بستگی دارد که با چه کسی چه نوع ارتباطی دارید. چون همه افراد به یک شکل ارتباط برقرار نمی کنند.

جای تعجب نیست که افراد زیادی علاقه مند به بهبود مهارت های خود هستند.

اما مشکل این است که هر شخص منحصر به فرد است. و بر اساس ویژگی های شخصیتی خود روش ارتباطی خاص خود را دارد، بنابراین می توان گفت تقریبا هیچ رویکرد یکسانی وجود ندارد.

اما کارشناسان می گویند، اگر می خواهید مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، اولین کار این است که نوع ارتباطات زنده خود را شناسایی کنید.

یک طیف کاملی از انواع ارتباط برقرار کنندگان وجود دارد که ویژگی های شخصیتی شان را از درون‌گرا گرفته تا پرخاشگر و با اعتماد به نفس و فروتن فرق می کند.

اگر کنجکاو هستید که نوع بر قراری ارتباط خود را بدانید، به جای درستی آمده اید. در اینجا یک تست سریع شخصیت برای شما آماده کرده ایم که سبک ارتباطی شما را آشکار می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید:

به تصویر زیر نگاه کنید و متوجه باشید اول چه چیزی را می بینید.

سپس به پایین اسکرول کرده و دریابید که چگونه آنچه ابتدا دیدید نحوه ارتباط شما با دوستان، خانواده و همه اطرافیانتان را نشان می دهد.

۱- تست شخصیت شناسی روابط: پاهای مردانه

اگر اولین چیزی که هنگام مشاهده تصویر متوجه آن شدید پاهای مردانه است، پس شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید مستقیما ارتباط برقرار کنید.

شما از آن دسته افرادی هستید که می توانند افکار و احساسات خود را به راحتی با دیگران درمیان بگذارند. این نقطه قوت عالیست. چون شما را در انجام کارها بسیار ماهر می سازد.

به هر حال، گاهی اوقات شما به نقطه ای می رسید که با ارتباطات دیگر نمی توانید احساسات و عواطف افراد را بدست بیاورد.

کارشناسان بیان می کنند، در هنگام برقراری ارتباط با دیگران باید کمی حساس باشید. تا در فرآیند انجام کار و بیان دیدگاه خود بی جهت به احساسات و عواطف اطرافیان آسیب نرسانید. در نهایت این شما هستید که روابط تان را از دست خواهید.

۲- پاهای زنانه

اگر اول متوجه پاهای زنانه شدید، پس شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند قبل از صحبت کردن فکر کنند.

شما برای درک احساسات و افکار خود وقت می گذارید. و به دنبال زمان، مکان و کلمات مناسب برای انتقال احساسات خود هستید.

اما ممکن است در این فرآیند، در برقراری ارتباط تاخیری رخ دهد. یعنی زمانی که افکار و احساسات خود را مرتب می کنید. و دنبال زمان و مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود هستید، ممکن است طرف مقابل سکوت شما را اشتباه تعبیر کند.

خوب است که برای درک افکار و احساسات خود وقت بگذارید. و به دنبال محیط مناسب برای به اشتراک گذاشتن آنها باشید. اما فراموش نکنید سکوت شما کاملا فضای مناسبی را برای سوء تفاهم باز می کند!

پیشنهاد می کنیم در این شرایط به جای اینکه مانند بوقلمون ترسیده پاسخی ندهید، می توانید به طرف مقابل بفهمانید که در حال فکر کردن هستید و در اولین فرصت به او پاسخ خواهید داد.

به این ترتیب، از بی اهمیت جلوه دادن و سردرگمی ناشی از پاسخ تاخیری خود جلوگیری می کنید.

۳- تست شخصیت شناسی روابط: هر دو

اگر نخست متوجه هر دوی آنها شدید، شما از آن دسته افرادی هستید. که در هنگام برقراری ارتباط معمولا قبل از صحبت کردن فکر نمی کنید.

کارشناسان می گویند، شما نظرات بسیار قوی و احساسات شدید دارید. که می خواهید در اسرع وقت آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود که شما شخصی خودجوش و شوخ طبع باشید و بسی از مردم شما را به خاطر نگرش بی نظیر تان تحسین می کنند. اما این صفات شما همچنین می توانند باعث ناراحتی بسیاری از افراد اطراف شما شود.

اگر بتوانید لحظه ای به عقب برگردید و افکار و احساسات خود را تجزیه و تحلیل کنید. و دقت کنید چگونه بر دیگران تأثیر می گذارند، به شما خیلی کمک خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۳۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان