//
کدخبر: ۳۶۰۶۲۳ //
آکنه

۴ نوشیدنی که آکنه شما را از بین می برد

بیشتر افراد وقتی صحبت از آکنه به میان می آید، ترجیح می دهند که بهترین درمان ها را برای بهبود پوست خود اعمال کنند.

4 نوشیدنی که آکنه شما را از بین می برد
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها با عرضه محصولات جدید مراقبت از پوست در بازار، درمان های طبیعی نادیده گرفته می شوند. پاک کننده ها و مرطوب کننده ها به حفظ پوست شما کمک می کنند و آن را بدون آکنه نگه می دارند، اما در مواقعی، عواملی مانند باران های موسمی و سایر عوامل محیطی می توانند بر آن تأثیر منفی بگذارند.

با این حال، غذاها و نوشیدنی های خاصی وجود دارند که می توانید برای ارتقای سلامت پوست مصرف کنید. اول از همه، ضروری است که میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این به درخشندگی پوست شما و کاهش لکه ها کمک می کند. در اینجا به چند نوشیدنی که در حفظ پوست شما از آکنه کمک می کند می پردازیم:

39fde7ce-f1d2-466e-adda-01283e76555c

چای ماچا

این نوشیدنی مرسوم، همراه با مجموعه‌ای از فواید بی‌نظیر برای سلامتی، مملو از آنتی اکسیدان ‌هایی  از جمله اپی گالوکاتچین گالات است که به مقابله با اکسیداسیون سبوم که قبل از ایجاد آکنه می پردازد. مصرف آنتی اکسیدان ها همچنین به کاهش علائم التهاب کمک می کند. ماچا 137 برابر بیشتر از چای سبز قدیمی آنتی اکسیدان دارد.

چای زردچوبه

کورکومین، جزئی از ادویه زردچوبه است که به دلیل خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی و ضد قارچی که دارد، به طور گسترده ای شناخته شده است. 

چای نعناع

نوشیدن روزانه دو فنجان چای نعناع ارگانیک ضایعات التهابی آکنه را تا 25 درصد بعد از یک ماه و تا 51 درصد بعد از سه ماه کاهش می دهد که حتی از داروهای تجویزی نیز موثرتر است. 

آب آلبالو 

آب آلبالو مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A، B، C و D است و به تعادل pH پوست شما کمک می کند. همچنین ضد التهاب است و حتی ملاتونین دارد، که کمک کننده خوبی برای بهبود خواب است. 

از دیگر نوشیدنی های شناخته شده و موثر برای رفع آکنه موارد زیر را نیز می توان نام برد:

• قهوه

• آب نارگیل

• آب لیمو و عسل

• آب کلم سبز

• آب انار

• شیر زردچوبه

• آب آلوئه ورا

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان