//
کدخبر: ۳۵۹۶۴۳ //
چگونه ازدواج موفق داشته باشیم

کلیدهای یک ازدواج موفق / زوج ها این مطلب را جدی بگیرند

برای موفیت در ازدواج و زندگی مشترک باید برخی از موارد را رعایت کرد.

کلیدهای یک ازدواج موفق / زوج ها این مطلب را جدی بگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی در هیجان ایجاد یک رابطه جدید تحت عنوان ازدواج گرفتار شدید، تصور اینکه ممکن است شما و همسرتان روزهایی را با چالش در زندگی روبرو شوید سخت است.

اما به اشتراک گذاشتن زندگی خود با شخص دیگر، خود بزرگ ترین چالشی است که می توانید تجربه کنید؛ به خصوص اگر تجربه زیادی در روابط نداشته باشید. ازدواج نیازمند کار، تعهد و عشق است، اما برای اینکه واقعاً شاد و موفق باشید، باید به خودتان و رابطه تان احترام بگذارید. 

کلیدهای یک ازدواج و رابطه موفق

با همسر خود ارتباط صمیمانه داشته باشید.

گفت و گو با همسرتان یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و موفقیت ازدواج شماست. در مورد آنچه احساس می کنید صادق باشید، اما در هنگام برقراری ارتباط مهربان و محترم باشید. بخشی از ارتباط خوب این است که شنونده خوبی باشید و وقت بگذارید تا بفهمید همسرتان از شما چه می‌خواهد و چه نیازی دارد. افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

به همسرتان بگویید که از حضور او در زندگی خود سپاسگزار هستید.

قدر یکدیگر، رابطه خود، خانواده و زندگی مشترک خود را بدانید. وقتی همسرتان شام می‌پزد، به بچه‌ها در انجام تکالیفشان کمک می‌کند یا خرید مواد غذایی را انجام می‌دهد، قدردانی کنید.

به عنوان یک زوج برای یکدیگر وقت بگذارید.

با انبوه مسئولیت های کاری و خانوادگی، می توان به راحتی یک رابطه عاشقانه را به خطر انداخت. قرارهای خاصی را برنامه ریزی کنید، برای شام بیرون بروید و یا تفریحات ساده را برای تعطیلات خود در نظر بگیرید. حتی می توانید در خانه بمانید و از همراهی یکدیگر بدون در نظر گرفتن مشغله های کاری لذت ببرید. 

حریم شخصی و تنهایی یکدیگر را حفظ کنید.

در نظر گرفتن زمانی برای تنهایی به اندازه زمانی که با همسرتان وقت می گذرانید اهمیت دارد. همه برای شارژ شدن، فکر کردن و لذت بردن از علایق شخصی به زمان نیاز دارند. این زمان اغلب هنگام ازدواج از دست می رود، به خصوص اگر بچه دار شوید. با دوستان خود بیرون بروید، در کلاس های متفاوت شرکت کنید، یا کارهای داوطلبانه انجام دهید. در این صورت وقتی با همسرتان دوباره کنار هم باشید، قدر همدیگر را بیشتر خواهید دانست.

درک کنید که مخالفت کردن اشکالی ندارد.

هیچ زوجی در مورد همه مسائل به توافق نخواهند رسید، اما مهم است که در هنگام اختلاف نظر، محترمانه رفتار کنند. به دیدگاه همسرتان گوش دهید. سعی کنید عصبانی نشوید. در صورت نیاز دور شوید و آرام باشید، سپس زمانی که هر دو در شرایط بهتری قرار گرفتید دوباره موضوع را مطرح کنید؛ بهتر است بر سر مشکلات سازش کنید.

به یکدیگر اعتماد داشته باشید.

دکتر جان گاتمن، درمانگر و محقق ازدواج دریافته است که انتقاد، تحقیر، حالت تدافعی و سنگ اندازی تهدیدی جدی برای ازدواج می باشد. هر چه زن و شوهر بیشتر درگیر این فعالیت های مخرب باشند، احتمال طلاق بیشتر می شود. دهه‌ها تحقیق و کار او با زوج‌ها نشان داده است که همسرانی که در کنار هم می‌مانند می‌دانند چگونه بدون دشمنی مسئولیت اعمال خود را بپذیرند.

بخشش را یاد بگیرید.

هرکسی اشتباه می کند. همسرتان ممکن است احساسات شما را جریحه دار کند یا کاری انجام دهد که شما را ناراحت کند و ممکن است شما را عصبانی کند. اما مهم است که با احساسات خود کنار بیایید، آنها را رها کنید و ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که به همسر، خانواده و زندگی مشترک خود متعهد بمانید. از لحاظ عاطفی از یکدیگر حمایت کنید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان