//
کدخبر: ۳۵۲۷۴۰ //

بازیگران خرداد ماهی؛ از امین حیایی تا مهناز افشار + عکس

کدام بازیگران متولد خردادماه هستند !!

بازیگران خرداد ماهی؛ از امین حیایی تا مهناز افشار + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

فرحناز منافی‌ظاهر (زاده ۱ خرداد ۱۳۳۹ در اردبیل) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

628a638068185

منافی ظاهر فوق دیپلم هنر از «دانش‌سرای هنر» دارد و فعالیتش را در سال ۱۳۴۸، با گویندگی در گروه کودک رادیو و بازی در نمایش‌های رادیویی آغاز کرده‌است. او از سال ۱۳۵۳ وارد تئاتر شد و اولین تئاتر او در جشنواره جشن فرهنگ و هنر، با نام «ترب» نوشته بیژن مفید بود. از سال ۱۳۵۷، وارد تلویزیون شد و در مجموعه‌های تلویزیونی چون امام علی به کارگردانی سید داود میرباقری، پدرسالار، این خانه دور است، روزگار قریب، روز حسرت و در چشم باد ایفای نقش کرده‌است. حسین محب‌اهری، بازیگر سینما و تلویزیون، همسر وی بود.

628a637f4800c

احمد مهران‌فر (زادهٔ ۱۰ خرداد ۱۳۵۴) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

628a637e1702a

امین حیایی (زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹) بازیگر اهل ایران است. حیایی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۰ با حضور در فیلم دو همسفر آغاز و تاکنون در آثار گوناگون، فیلم، سریال و تئاتر حضور داشته‌است. او برای دو فیلم شب (۱۳۸۶) و برف آخر (۱۴۰۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده‌است. حیایی همچنین در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم شعله‌ور نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت دیپلم افتخار نقش اول مرد را کسب کرد.

628a637d0448d

هانیه توسلی (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۵۸) بازیگر ایرانی است. او تنها چند سال پس از شروع حرفهٔ بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن (۱۳۸۱) از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد.توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او برای فیلم سوءتفاهم (۱۳۹۶) نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

628a637be1a56

مهناز افشار (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۵۶) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.او بازیگری را با مجموعهٔ تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی به سینما نیز راه یافت. افشار در سال ۱۳۸۹ برای ایفای نقش در فیلم سعادت‌آباد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

628a637969d28

رضا کیانیان (زادهّ ۲۹ خرداد ۱۳۳۰ در تهران)، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نویسنده ایرانی است.

628a6378785fb

ارسلان قاسمی (زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۷۴) بازیگر و خواننده اهل ایران است.

628a6377a4054

حمیرا حسنی ریاضی در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات او در زمینه کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است. ریاضی همچنین فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۷۴ است. شروع فعالیت‌های سینمایی او در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم‌ساز و ستاره به کارگردانی محرم زینال زاده است.

628a63769b757

ستاره اسکندری (زادهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده؛ به‌ویژه مجموعهٔ نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش «نرگس» را در آن بازی می‌کرد.

628a63755cc22

مهدی سلوکی (متولد ۱۴ خرداد ۱۳۶۱ در اصفهان) بازیگر ایرانی است. وی با برنامهٔ تلویزیونی نیم‌رخ وارد تلویزیون شد. وی برادر کوچکتر محمد سلوکی مجری تلویزیون می‌باشد.

پرستو گلستانی (زادهٔ ١١ خرداد ۱۳۵۰ ، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او خواهرزاده شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان