//
کدخبر: ۳۵۲۲۵۵ //
ایرج طهماسب | هوتن شکیبا

تبریک تولد ایرج طهماسب با لحن "بچه" / هوتن شکیبا تولد طهماسب را تبریک گفت!

هوتن شکیبا تولد ایرج طهماسب را با لحن بچه تبریک گفت.

تبریک تولد ایرج طهماسب با لحن "بچه" / هوتن شکیبا تولد طهماسب را تبریک گفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

ایرج طهماسب بازیگر و کارگردان سرشناس کشورمان است. ایرج طهماسب علاوه بر بازیگری مجری تلویزیون، هنرپیشه، عروسک گردان، فیلم‌نامه‌نویس است. ایرج طهماسب خالق مجموعه کلاه قرمزی است.

امروز، سی اردیبهشت، تولد ایرج طهماسب، بازیگر، کارگردان و مجری است که سال‌ها، در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

 طهماسب از ابتدای سال ۱۴۰۱، برنامه عروسکی «مهمونی» را روی آنتن شبکه نمایش خانگی برده است.

در این برنامه شخصیتی به نام بچه وجود دارد که هوتن شکیبا، به جای او صحبت می‌کند.

به مناسبت تولد ایرج طهماسب، هوتن شکیبا، پستی را در اینستاگرامش منتشر کرده و به سبک بچه نوشته است:

«طهماسب، تو رو خدا می‌شه تولد من باشه، تولد تو نباشه؟ توروخدا!.. ببین دوستت دارم.»

هوتن شکیبا

بیوگرافی ایرج طهماسب

ایرج طهماسب متولد سال 1338 در تهران است. وی برادر ناصر طهماسب (دوبلور)  است. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

ایرج طهماسب کارش را با عروسک گردانی در مجموعه "مدرسه موش ها" در سال 1363 و همچنین بازی در فیلم "آن سوی مه" ساخته منوچهر عسگری نسب در سال 1364 آغاز کرد. از جوایزش می توان به کاندید بهترین فیلمنامه از چهارمین جشن خانه سینما برای فیلم "عینک دودی" اشاره کرد

. او و حمید جبلی از معروف ترین زوج های سینمایی ایران هستند که در چند سال اخیر با ساخت سریال کلاه قرمزی برای نوروز توانایی خود را بیش از پیش به همگان نشان دادند. فاطمه معتمد آریا از دیگر همکاران همیشگی طهماسب است که در خیلی از کارهای موفق او همراهش بوده که البته چند سالی است که این همکاری در کارهایشان دیده نشده است.

ایرج طهماسب

فیلم "کلاه قرمزی و پسرخاله" که در سال 1373 اکران شد یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و یکی از به یاد ماندنی ترین کارهای کودک شد. همچنین طهماسب در سال 1381 "کلاه قرمزی و سروناز" را روی پرده داشت که با وجود استقبال زیاد تماشاگران به نسبت کار قبلی موفق نبود.

طهماسب در نوروز 1388 با سری جدید کلاه قرمزی به تلویزیون بازگشت و بار دیگر به دوران اوج خود رسید و در سال های 90 و 91 با ساخت سری های بعدی سریال کلاه قرمزی بر محبوبیت خود افزود. البته در موفق بودن این سریال ها نمی توان نقش حمید جبلی را نادیده گرفت. طهماسب هم اکنون فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و بچه ننه" را در نوبت اکران دارد که پیش بینی می شود کار موفقی شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان