//
کدخبر: ۳۵۲۲۱۸ //

دلایل مهم علاقه مندی مردان برای ازدواج مجدد / ماجرا چیست؟!

علت تعدد زوجین در برخی از مردها چیست ؟

دلایل مهم علاقه مندی مردان برای ازدواج مجدد / ماجرا چیست؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

همسر دوم گرفتن مردان دلایل گوناگونی دارد که از مهمترین دلایل آن می توان به سرد بودن همسر در رابطه و ناباروری همسر اشاره کرد که هر کدام پیامد و مشکلات خاص خود را دارد.

تمام دلایلی که مردان را به سمت گرفتن همسر دوم میکشاند را به شما معرفی میکنیم و بررسی میکنیم داشتن دو همسر در مردان چه تاثیری دارد ؟ با اینکه در دین اسلام اجازه چند همسری به مردان داده شده است اما این کار بر خلاف عرف است و در جامعه قابل قبول نیست و بر افرادی که به سوی تعدد زوجات می روند، برچسب هایی منفی زیادی زده می شود.

برخی از مردان به دنبال دلایلی به سمت ازدواج مجدد می روند اما این دلایل تا چه حد قابل قبولند؟

ازدواج به علت بچه دار نشدن

برخی از زنان به علت بچه دار نشدنشان به همسر خود اجازه می دهند که برای بقای نسل خود و زنده نگه داشتن دودمان، تجدید فراش کند . بعضی از این خانم ها حتی خود برای همسرشان ، به خواستگاری می روند و زن انتخاب می کنند بدون آنکه بدانند چه اشتباه بزرگی مرتکب شده اند و به مرور زمان نفوذ گذشته را روی شوهرشان از دست می دهند و محبوبیت خود را از دست خواهند داد.

ازدواج به علت پسردار نشدن

متاسفانه در جامعه ما افرادی هستند که به فرزند پسر بیش از دختر علاقه دارند و می پندارند با دختر دار شدن نمی توانند نسل خود را ادامه دهند و گمان می کنند علت دختر دار شدنشان ایراد از همسرشان است. به همین دلیل اقدام به ازدواج مجدد می کنند و همسر قبلیشان نیز به علت دخترانش مجبور است که زندگی با هوو را تحمل کند.

ازدواج مجدد به علت تحریک پدر و مادر

برخی از مردان بسیار دهن بین و بی اراده هستند و با اینکه همسرشان را واقعاً دوست دارند به خاطر حرف های خانواده اش و حسادت مادر و یا خواهر خود اقدام به تجدید فراش با جلب رضایت همسر قبلی می کنند . اغلب ، همسر این گونه از مردان بیشتر به خاطر فرزندانی که از زندگی مشترکشان دارند حاضر به ادامه زندگی با هوو می باشند .

ازدواج مجدد به علت ثروت

برخی از مردان وقتی به ثروت می رسند به قول قدیمی ها شلوارشان دوتا می شود فیلشان یاد هندوستان می کند و ازدواج مجدد می کنند.

ازدواج مجدد به علت سرد مزاجی خانم ها

رابطه جنسی برای مردان در زندگی مشترک اهمیت فراوانی دارد و اگر همسرشان با مشکل سرد مزاجی رو برو باشد تا حدی می توانند این مشکل را تحمل کنند .

برخی از زنان روبرو با مشکل سردمزاجی متأسفانه به دنبال درمان آن نیستند که این موضوع رفته رفته موجب سردی رابطه بین زوجین می شود بنابراین به ازدواج مجدد رو می آورند.

گرایش به چند همسری ناشی از برخی نیازهاست

مردها نیازهای عاطفی، جسمی، جنسی و اجتماعی در زندگی دارند که اگر همسر آنها نتواند نیازهای آن ها را برطرف سازد ، برای رفع نیاز، به چند همسری روی آورند.

افراط و تفریط های زنانه زمینه ساز گرایش مردان به دو همسری

خانم هایی که در زندگی به صورت افراط و تفریط عمل می کنند این نیاز را در مردان به وجود می آورند که مرد به سمت دو همسری برود. احساسات و هیجانات بیش از حد، گاهی اوقات مرد را به سمت دو همسری گرایش می دهد که برخی از الگوهای تربیتی نیز در این امر می تواند تاثیرگذار باشد.

اختلال شخصیتی

مردانی که هویت خود را در تعداد همسرشان می بینند و نتوانند با یک همسر زندگی کنند مبتلا به اختلال دون ژوانیسم هستند و ازدواج مجدد هدف زندگی این مردان است. این مردان از درون احساس حقارت می کنند و از اینکه زنان به آنها توجه می کنند لذت می برند و دوست دارند توجه زنان محترم تر و متشخص تررا به خود جذب کنند.

اختلال دو قطبی - بیماری مانیک

گاهی اوقات بیماری هایی مانند اختلال دوقطبی یا بیماری مانیک سبب ایجاد روابط متعدد در مردان می شود. ولخرجی ، احساس قدرت و خاص بودن از نشانه های بیماری مانیک (بیماری شیدایی) یا اختلال دوقطبی است. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی یا بیماری مانیک برای رهایی از احساس افسردگی شدید به برقراری رابطه جدید با یک فرد دیگر تمایل دارند.

مشکلات و پیامدهای ازدواج مجدد

ازدواج مجدد مرد متاهل پیامد های زیادی را به دنبال دارد که از مهم ترین مشکلات و پیامد ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

به وجود آمدن ترس در زندگی فرد

اختلالات در کارکرد های روزانه

پنهان کاری و دروغ

شک و تردید و سو ظن در همسر و فرزندان

از بین رفتن جایگاه و ارزش پدر

اختلال درخواب

کم شدن کیفیت و شادی در زندگی

از بین رفتن اعتبار و آبروی مرد در بین همکاران

سعادت و خوشبختی زناشویی در گرو صفا، صمیمیت، گذشت و فداکاری است و همه اینها در چند همسری به خطر خواهد افتاد.

جلوگیری از پیامد های ناشی از ازدواج دوم مردان متاهل

ازدواج دوم هنگامی توصیه می شود که رضایتمندی کامل همسر و دید کامل از تمام شرایط وجود داشته باشد.

قبل از گرفتن تصمیم قطعی به ازوداج دوم حتما از مشاوره روانشناسی استفاده نمایید.

اصلاح سبک زندگی و بر طرف نمودن مشکلاتی در بین زوجین وجود دارد تا حد زیادی گرایش به تنوع طلبی و ازدواج دوم را کاهش می دهد.

برقراری روابط درست با همسر و اعضای خانواده می تواند از بروز این آسیب ها جلوگیری کند.

برای برطرف کردن مشکلاتتان در زندگی مشترک از ازدواج دوم ر استفاده نکنید بلکه از روش های درمان مانند مشاوره روانشناسی و روان درمانی استفاده نمایید.

نکته

باید بدانید پدر خانواده تکیه گاهی است که اگر فرو ریزد، نسلی را دچار مشکل می کند، بنابر این کسانی می توانند به تعدد زوجات اقدام کنند که قدرت جسمی، مالی و عقلی بالایی داشته باشند تا بتوانند بین زنان متعدد خود عدالت را رعایت کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان