//
کدخبر: ۳۳۸۵۸۶ //

کدام خودرو جایگزین نیسان آبی می‌شود؟ + عکس

زمان خداحافظی با وانت زامیاد یا همان نیسان آبی ها که در حال حاضر بخش اعظمی از باربری کشور را به عهده دارد فرا رسید.

کدام خودرو جایگزین نیسان آبی می‌شود؟ + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

وانت زامیاد از جمله محصولاتی است که با سبقه نیم قرن در کشور در مدل‌های مختلف تولید شده است و در این مدت نیز هرچند شرکت زامیاد سعی کرده تا این خودرو را به روز کند، اما به گفته مسوولین این شرکت حتی تغییر رنگ این خودرو نیز مورد استقبال خریداران این خودرو قرار نگرفت تا نیسان آبی در بازار همچنان با رنگ آبی در بازار عرضه شود.

اما با گذشت نزدیک به نیم قرن حال زمان خداحافظی از این خودرو فرا رسیده و به گفته تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می‌شناسند، تا پایان سال متوقف و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به روز جایگزین آن خواهد شد.

وانت پادرا حاصل همکاری سایپا و یک شرکت چینی است. در واقع این دو شرکت ایرانی و چینی یک محصول قدیمی ژاپنی به نام نیسان جونیور را با وانت چینی فودی لئون ترکیب کرده و نتیجه حاصل را تحت عنوان وانت پادرا به لیست تولیدات شرکت سایپا اضافه کرده‌اند.

قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰

467e56b0-458d-410f-92e9-9c0f7eac3a87_SunJul252021

وانت پادراپلاس یک از خودروهای «تجاری سبک» شرکت سایپا محسوب می‌شود که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت وانت‌های متوسط (Mid-Size Truck) قرار می‌گیرد که پس از گذشت ۴ سال از رونمایی اولیه، در سال ۱۳۹۶ به عنوان یک پیکاپ کاملاً جدید به بازار داخلی عرضه شد.

5de1e103-edb4-4003-ad71-2809b8fde9b4_SunJul252021

وانت پادرا پلاس سایپا از موتور پیشرانه Z۲۴ بهره می‌برد. این پیشرانه که حجمی برابر با ۲۳۸۹ سی‌سی دارد، از چهار سیلندر خطی بهره می‌برد که از نوع انژکتوری بنزینی هستند. این موتور می‌تواند در ۴۵۰۰ دور در دقیقه، قدرتی معادل ۹۵ اسب بخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن به ۱۷۵ نیوتون متر می‌رسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۵۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان