//
کدخبر: ۳۱۸۰۶۳ //

اقدام دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزی ورزشی دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، شیوه نامه مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان به استان ها را ابلاغ کرد.

اقدام دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزی ورزشی دانشجویان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر پرویز انصاری راد در خصوص ابلاغ شیوه نامه مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان گفت: بهره ­گیری از توانایی‌­ها و ظرفیت‌های جوانان در برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی و مشارکت در مدیریت اماکن و تجهیزات ورزشی پردیس ‌ها و واحدهای آموزشی سراسر کشور  از جمله فرصت‌های شایسته‌ای است که با اجرای این شیوه نامه برای دانشجو معلمان فراهم می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در خصوص این شیوه نامه که از سوی اداره کل تربیت بدنی تدوین و توسط استان‌ها انجام خواهد شد، تصریح کرد: آموزش رشته‌های ورزشی به دانشجو معلمان علاوه ­بر این­که شایستگی­‌های لازم را برای توسعه نهضت داوطلبی ورزشی و مشارکت در مدیریت رویدادها و مسابقات ورزشی فراهم خواهد کرد، اجتماعی ­شدن، مدیریت اوقات فراغت، خودآگاهی، هویت ­یابی، ارتباط مؤثر، مدیریت بحران و کسب مهارت ­های پیشگیرانه را در دانشجو معلمان پرورش می­‌دهد و موجب تربیت معلمانی کارآمد و توانمند با صلاحیت ها و شایستگی ­های عمومی و تخصصی مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد؛ که این امر در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم در راستای پشتیبانی از پرورش معلم تمام ساحتی دانسته و معلم بالنده را مهترین عامل در مانع زدایی در نظام تعلیم و تربیت کشور برشمرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، با اجرایی شدن طرح مهارت آموزی ورزشی برای دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی، بخش زیادی از مشکلات در خصوص کمبود معلم ورزش در مدارس ابتدایی جبران خواهد شد. آموزگارانی که دوره مهارت آموزی ورزشی را گذرانده اند می توانند بعنوان معلم ورزش دانش آموزان خود انجام وظیفه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان