//
کدخبر: ۲۸۸۸۹۴ //

تغییر زمانبندی آموزش دانش‌آموزان در شبکه شاد

به منظور حل مشکل سرعت شبکه شاد در ساعات پیک ترافیک و افزایش کیفیت آموزش، زمانبندی آموزش مجازی دانش‌آموزان جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شد.

تغییر زمانبندی آموزش دانش‌آموزان در شبکه شاد

سرعت پایین شبکه شاد به اولین اعتراض و گلایه معلمان و دانش‌آموزان نسبت به برگزاری کلاس‌های مجازی تبدیل شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، معلمان و دانش‌آموزان از سرعت پایین انتقال تصاویر و ویس‌ها در ساعات پیک ترافیک شبکه شاد خبر می‌ دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا کلاس درس را به سمت سایر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی کوچ دهند و در این میان بحث هزینه‌های اینترنت آموزش مجازی به مشکل دیگری تبدیل می‌شود.

در تصویر زیر متن گفت‌وگوی معلم و دانش‌آموزان در یک گروه کلاسی و گلایه آنها از سرعت پایین شاد را مشاهده می‌کنید:

شبکه شاد , دانش‌آموزان ,

اگر چه پیش از این وزارت آموزش و پرورش از تقسیم ساعات آموزش دانش‌آموزان در شبکه شاد به منظور توزیع پیک ترافیک خبر داده بود و براین اساس کلاس درس دبستانی‌ها باید در ساعات عصر برگزار می‌شد اما این موضوع وارد فاز اجرا نشد و بیشتر کلاس‌های درس در ساعات پیک یعنی از 10 صبح تا 13 برگزار می‌شد.

هم‌اکنون علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزاتی آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای به استان‌ها جدول زمان‌بندی جدید برنامه آموزشی سال تحصیلی 1399-1400 را جهت اجرا ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به مسائل مربوط به سرعت شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» در ساعات پیک ترافیک اینترنت (ساعت 10 تا 13) به منظور مدیریت هرچه بهتر زمان‌های آموزشی و افزایش کیفیت فعالیت‌های درسی در فضای مجازی، جدول زمانبندی برنامه آموزشی سال تحصیلی 1399-1400 ارسال می‌شود.

خواهشمند است از از تاریخ اول آذر 99 مراتب را جهت اجرا به تمام مدارس استان ابلاغ و نسبت به نظارت دقیق بر آن اقدام کنید.

براین اساس دوره اول و دوم ابتدایی در دو زمان اول و دوم فعالیت می‌کنند. زمان اول از ساعت 8 تا 10 صبح و زمان  دوم از ساعت 10 تا 12 ظهر است. همچنین زمان سوم و چهارم به ترتیب از ساعت 13 تا 15 و 15 تا 17 طراحی شده است که مختص تکلیف و تمرین در فضای مجازی (کلاس لایو تعاملی) است.

دوره اول و دوم متوسطه نیز در دو زمان 8 تا 10 صبح و 10 تا 12 کلاس لایو تعاملی خواهند داشت و از ساعت 13 تا 15 و 15 تا 17 عصر به فعالیت فردی آموزشی، تکلیف و تمرین در فضای مجازی و کلاس لایو تعاملی برای گروهی که در ساعات صبح کلاس نداشتند، می‌پردازند.

جدول زمان بندی آموزش مجازی را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

شبکه شاد , دانش‌آموزان ,

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان