//
کدخبر: ۲۶۲۳۱۹ //

اشتغال آفرینی مطالبه جدی وزارت علوم از دانشگاهها است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطالبات اصلی و جدی وزارت علوم را از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در شرایط کنونی تربیت نیروهای ماهر و کمک به اشتغال‌آفرینی عنوان کرد.

اشتغال آفرینی مطالبه جدی وزارت علوم از دانشگاهها است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وزارت علوم، عبدالرضا باقری در پنجاه و سومین نشست مجازی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، با اشاره به توفیقات روزافزون آموزش عالی کشور در سال‌های اخیر گفت: مقالات پر استناد، ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در حوزه نوآوری و ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه از دستاوردهای افتخارآفرین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری بوده است که باید با رشد بیشتر تداوم یابد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مطالبات اصلی و جدی وزارت علوم را از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در شرایط کنونی را تربیت نیروهای ماهر، کمک به اشتغال‌آفرینی و پاسخگویی و ارائه راه حل های عملی و دقیق برای حل مشکلات و معضلات جامعه و مردم عنوان کرد.

وی با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه پژوهش و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی، گفت: از جمله این رویکردها و سیاست‌های جدید واگذاری اختیارات بیشتر به دانشگاه‌ها، روان‌سازی انتشار مجلات علمی، ایجاد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی با پارک‌های علم و فناوری و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های پژوهشی جهت حل مشکلات کشور است.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به ظرفیت‌ها و ابزارهای تحقق رویکردهای جدید افزود: یکی از این ظرفیت‌ها ماده ۵ آیین نامه ارتقا می‌باشد که چندین بار به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در راستای تحقق اهداف جدید انتظار می‌رود برای ارزش‌گذاری فعالیت‌های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ شود.

وی گفت: هدف ماده ۵ این بود که ظرفیت‌هایی ایجاد کند تا هر دانشگاه و موسسه‌ای متناسب با ماموریت‌هایی که دارد آنها را در قالب ماده ۵ آیین‌نامه ارتقاء پیشنهاد دهد و در تحقق اهداف جدید وزارت علوم از آن استفاده کند.

باقری افزود: دومین ظرفیت و ابزار قانونی که در اختیار ما قرار دارد آیین‌نامه ترفیع است که این آیین‌نامه یکی از ابزارهای مدیریت دانشگاه‌ها است که برای اجرای سیاست‌های جدید در دانشگاه و موسسه اتخاذ می‌شود و تصویب آن هم آسان‌تر از آیین‌نامه ارتقا است و در هیات امنای دانشگاه مصوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام ماموریت‌ها نیز یکی از اقدامات است که سال گذشته نیز به همت دکتر برومند صورت گرفت و وام تجهیزات به مبلغ ۴۰ میلیون یورو وصول و به دانشگاه واریز شد. البته بخشی از این منابع در اعتبارات سال ۹۹ هم تکرار شده است که در قالب آن تجهیز و تولید مواد اولیه و تجهیزات لازم برای آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه‌ها از اولویت‌های معاونت پژوهشی به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر علوم گفت: بیانیه‌ای در ستاد وزارت علوم در حال تدوین است به نام بیانیه دانشگاه‌های جامعه‌محور و کارآفرین که هدف از تهیه این بیانیه همفکری و ایجاد فرهنگ و ادبیات مشترک در خصوص دانشگاه های جامعه محور و کارآفرین است و امیدواریم که مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان