//
کدخبر: ۲۵۴۳۹۹ //

ورود دانش آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانش آموزان نخبه برای ساماندهی و تألیف کتاب‌های درسی تاکید کرد.

ورود دانش آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم با با تأکید بر اینکه این اقدام در جهت جامع تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی انجام می شود، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه ورزی مخصوص دانش آموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهره بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می شود.

وی افزود: در همین راستا باید دانش آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم؛ به ویژه دانش‌آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش‌آموزی یا سازمان دانش‌آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهش‌ها، تالیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های یادگیری بپردازیم گفت: بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری، شکل دهی به شورای راهبردی حوزه‌های تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می کند فرآیندها کامل‌تر شود.

ذوعلم افزود: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیق تر، با کیفیت تر و متقن تر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان