//
کدخبر: ۲۰۳۳۷۹ //
خطیب نماز جمعه تهران:

تریبون نماز جمعه فراجناحی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه سرمایه ارزشمند، ظرفیتی برای نظام اسلامی، تریبون ولایت و فراجناح، باند و حزب است و باید رهنمودهای ولایت را در آن تبیین کرد.

تریبون نماز جمعه فراجناحی است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله «سیداحمد خاتمی» در خطبه نخست این هفته نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلی امام خمینی (ره) تهران خطاب به رسانه ها اظهار داشت: رسانه های دیداری، مکتوب، شنیداری و فضای مجازی به نماز جمعه کمک کنند خوشحال نباشند که نماز جمعه خلوت شده چرا که تخریب این فریضه الهی سرمایه سوزی است و انتظار می رود تلاش بیشتری برای تشویق مردم برای شرکت در نماز جمعه داشته باشند.

وی خطاب به مسئولان نیز یادآورشد: مسئولان نظام به ویژه در تهران توجه کنند که حضور در نماز جمعه تعظیم شعائر است و همچنین به نفع خودشان است  که در نماز جمعه شرکت کنند و از جلوه های مردمی بودن آنها است و چه بسا گره هایی با حضور آنها در نماز جمعه باز می شود.

ائمه جمعه تحلیل‌های جذاب ارائه دهند

وی خطاب به ائمه جمعه اظهار داشت: ائمه جمعه با مطالعه در تریبون ها حاضر شوند و تحلیل های جذاب ارائه دهند و خود را مدیون مردم بدانند زیرا امانت دار وقت مردم هستند همچنین اختصار را به عنوان روش پیامبر (ص) رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به ستادهای نماز جمعه نیز گفت: ستادها برای برپایی باشکوه نماز جمعه زحمات بسیار می کشند و باید تلاش کنند فضای مناسب برای تکریم نمازگزاران را در دستور کار قرار دهند.

خاتمی با تاکید بر اینکه تقویت نماز جمعه تقویت یک سرمایه است، اظهار داشت: مردم حساب بیشتری برای نماز جمعه بازکنند چراکه نماز جمعه سرمایه است به ویژه جوانان که زینت نماز جمعه هستند.

به گفته وی در دوران هشت سال دفاع بخشی از اداره جنگ برعهده نماز جمعه بود در عرصه انتخابات، حوادث و کمک به حادثه دیدگان نیز همواره نماز جمعه نقش موثری داشته است.

مومنان برای نماز جمعه حساب ویژه باز کنند

وی در ادامه با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران یاد و خاطره  عالم مجاهد مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی داشت.

وی با  اشاره به سوره جمعه در قرآن کریم افزود: مومنان برای نماز جمعه حساب ویژه باز کنند و آن را در برنامه زندگی خود قرار دهند و مبادا هر برنامه ای در این روز به غیر از انجام این فریضه برتری داشته باشد زیرا نماز جمعه به ایمان مومنان گره خورده است.

خاتمی خاطرنشان کرد: نماز جمعه ذکر خداوند است و یاد خدا را زنده می دارد همچنین خطبه های نماز جمعه مورد تاکید است که باید به آن بها داده شود زیرا بخشی از نماز به شمار می آید.

وی درباره وظیفه خطیب جمعه گفت: خطیبان نماز جمعه باید دل‌ها را متوجه خداوند کنند همچنین نمازگزاران جمعه باید برای برپایی نماز جمعه شتاب داشته باشند و همزمان با نمازجمعه هیچ کار دیگری انجام ندهند.

خاتمی گفت: در آیه ۱۱ سوره جمعه افرادی که برای نماز جمعه حریم قائل نمی شوند، نکوهش می کند و نکته قابل توجه این است که در آیه ۹ سوره منافقون که بعد از سوره جمعه آمده است، تفسیر می کند مبادا اموالتان شما را  از ذکر خدا باز دارد که مصداق آن نماز جمعه است.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مومنان تصریح کرد: حتی برای برپایی مهمانی در روز جمعه متن نماز جمعه هم در نظر گرفته  شود و نماز جمعه را فدای اولاد و غیراولاد نکنید و به کارهای دیگر بگویید نماز دارم و به نماز جمعه نگویید کار دارم.

مراسم نماز جمعه این هفته تهران از ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه با قرائت زیارت آل یاسین و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.

پس از آن، امیر سرتیپ «یوسفعلی قربانی»، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد پیش از خطبه ها سخنرانی کرد.

همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه تهران، گروه همخوانی محمد رسول الله (ص) و گروه وصال همسرایی کردند و نمایشگاه عکس نماز جمعه در معرض بازدید نمازگزاران قرار گرفت./

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان