//
کدخبر: ۱۵۹۴۹۴ //

کتاب «حقوق اساسی۲» روانه بازار شد

کتاب «حقوق اساسی۲» توسط گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانه باز نشر شد.

کتاب «حقوق اساسی۲» روانه بازار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کتاب «حقوق اساسی۲» از سری کتاب‌های سه‌گانه حقوق اساسی۱، ۲ و ۳ که توسط گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دردست انتشار است، در واپیسین روزهای پاییز امسال روانه باز نشر شد.

این اثر بخشی از زیربنایی ترین مباحث حقوق اساسی را در قالب متنی آموزشی پژوهشی مورد کنکاش قرار داده و به‌ویژه در مباحث مربوط به رهبری، با رویکرد توأمان فقهی حقوقی، پاسخگوی بسیاری از ابهامات در این زمینه است.

نویسندگان این کتاب، حجت الاسلام حسین جوان‌آراسته دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و محسن ملک افضلی استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلام دانشگاه قم هستند.

در برشی از کتاب «حقوق اساسی۲» می‌خوانیم: حقوق اساسی، مهم ترین شاخه از شاخه‌های حقوق عمومی است و با بهره‌گیری از منابعی چون قانون اساسی که عالی‌ترین سند سیاسی و حقوقی هر کشور است، به بررسی ماهیت حاکمیت، نوع حکومت، تشکیلات و صلاحیت‌های قوای سه گانه و نهادهای دیگر حکومت، صلاحیت مقام‌های دولت و نیز حقوق و آزادی‌های بنیادین ملت می‌پردازد.

پس از بازنگری دروس دوره کارشناسی حقوق، همه مباحث حقوق اساسی در سه درس حقوق اساسی ۱و ۲ و ۳ توزیع شد و مطابق آن، در حقوق اساسی۲ دانشجویان با انواع قوا (قوه مؤسس و قوای سه گانه و نهادهای حکومت)، ابتدا در حقوق اساسی دیگر کشورها و سپس در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، آشنا خواهند شد.

استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی می‌توانند این کتاب ۲۹۷ صفحه‌ای را با قیمت ۲۱ هزار تومان از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یا نمایندگی‌های این انتشارات در سراسر کشور و یا با مراجعه به سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی www.rihu.ac.ir خریداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۴۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان