//
کدخبر: ۱۵۷۰۰۳ //

از ابتدای دولت تدبیر و امید ۳۳ هتل چهار و پنج ستاره در کشور احداث شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون 33 هتل چهار و پنج ستاره در کشور ایجاد شده که در نتیجه آن تعداد این هتل ها از 125 به 158 مورد رسیده است.

از ابتدای دولت تدبیر و امید 33 هتل چهار و پنج ستاره در کشور احداث شد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصغر مونسان دوشنبه شب در آیین گشایش دومین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در قشم افزود: تلاش می شود تعداد هتل های چهار و پنج ستاره تا سال 1400 به 220 مورد برسد.

وی ادامه داد: تا کنون 400 طرح از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 900 طرح با یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال اعتبار در سطح کشور در حال اجراست و پیشرفت مناسبی دارد.

** ورود 4،7 میلیون گردشگر به کشور

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری اظهار داشت: امسال 4 میلیون و 700 هزار گردشگر تا آخر آبان ماه به کشور وارد شدند که رشد 58 درصدی را نشان می دهد.

مونسان اضافه کرد: با وجود تحریم ها و برخی مشکلات دیگر و به دلیل برخی تمهیدات در حوزه ویزای بدون مهر، ویزای الکترونیکی ، و گردشگری بدون ویزا و با توجه به ما به التفاوت نرخ ارز، صنعت گردشگری در ایران رشد مناسبی داشت.

وی تصریح کرد: ایران به دلیل دارا بدن مزیت های فراوان دربخش گردشگری از جمله مواهب طبیعی، آثار تاریخی و اقوام مختلف، جزو 10 کشور برتر دنیا در صنعت گردشگری شمرده می شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری یاد آور شد: گردشگری اقتصاد سوم جهان است و با ثبت یک میلیارد و 400 میلیون گردشگر در یک سال روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

مونسان افزود: در دوره های گذشته کمتر به بحث گردشگری پرداخته شده است اما هم اینک یک درک مشترک از ایجاد حوزه ای جدید در اقتصاد در کشور به وجود آمده است که گردشگری می تواند این حوزه جدید باشد.

** درونزایی، سرمایه گذاری حداقلی و تحریم ناپذیر بودن سه مزیت مهم صنعت گردشگری

مشاور رییس جمهوری گفت: درونزایی، سرمایه گذاری حداقلی و تحریم ناپذیر بودن مزیت های حوزه گردشگری است که در نتیجه آن می توان جهت رونق این حوزه در کنار صنعت و کشاورزی تلاش کرد.

مونسان ادامه داد: جنوب کشور به دلیل دارا بودن نوار ساحلی زیبا و دریای جذاب، آماده فعالیت های گردشگری است به طوری که با توجه به ظرفیت های جزایر جنوبی می توان برای همه کشور ارز آوری داشت و شغل ایجاد کرد.

رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری اظهار داشت: با 500 میلیون ریال می توان یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد کرد و این در حالی است که در بخش های دیگر برای هر فرصت شغلی به حداقل 5 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

**لزوم تدوین تقویم رویدادهای جزیره قشم

مونسان تصریح کرد: معرفی کردن جزیره قشم به عنوان یک جزیره تجاری و صنعتی بی انصافی است و ظرفیت های گردشگری فراوانی در این جزیره وجود دارد.

وی افزود: برای توسعه گردشگری در قشم باید تقویم رویدادهای این جزیره تنظیم شود و در کنار آن تبلیغات و پشتیبانی از بومگردی و صنایع دستی انجام شود

رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری بیان داشت: این سازمان در راستای حمایت از طرح های گردشگری و صنایع دستی وام های ارزان قیمت به متقاضیان اعطا می کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال آتی نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری داشته است و امید است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این مساله توجه درخوری نشان دهند.

جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.

همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان