//
کدخبر: ۱۲۸۸۹۱ //
معاون وزیر آموزش و پرورش:

بساط موسسات خصوصی از مدارس ابتدایی برچیده شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بساط آزمون ها و ورود موسسات خصوصی با هر عنوانی در مدارس ابتدایی باید برچیده شود.

بساط موسسات خصوصی از مدارس ابتدایی برچیده شود
به گزارش فرتاک نیوز،

رضوان حکیم زاده اظهار داشت: هدف از صدور مجوز برای مراکز و موسسات و آموزشگاه های خصوصی ارائه خدمات آموزشی از جمله آموزش زبان بود اما این به معنای آن نیست که این موسسات وارد مدارس به ویژه دوره ابتدایی شده و آموزش تست زنی داشته باشند.

وی ادامه داد: خدمات آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر اصول علم تعلیم و تربیت باشد و کاری که موسسات انجام می دهند خلاف اصول تربیتی است که باید رسیدگی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشنامه ابلاغی مرکز ارزیابی و نظارت بر عملکرد وزارت آموزش و پرورش به استان ها، برگزاری هر گونه آزمون پیشرفت تحصیلی و تستی و کتاب های کمک آموزشی با انواع مختلف در مدارس ممنوع است.

وی با بیان اینکه هدف ما سبک کردن کیف بچه ها و هدایت آنها به این سمت است که حتی تکالیف خود را در مدرسه انجام دهند و مشق با خود به خانه نبرند، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش نیز از مدیران کل استان ها خواسته است که مسئول نظارت و اجرای این مصوبه باشند و با مدیران مدارس متخلف برخورد کرده و ابلاغ آنان را لغو کنند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اقتضائات دوره ابتدایی ایجاب می کند این موضوع را با جدیت دنبال کنیم و در معاونت ابتدایی نیز جلساتی برگزار شده تا این نظارت ها جدی تر شود.

حکیم زاده یادآورشد: خانواده ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند از طریق مرکز رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، موارد را اطلاع رسانی کنند تا برخورد شود.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های آگاه سازی خانواده ها را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: به دلیل تبلیغات اشتباه صدا و سیما و باز شدن مجال برای تبلیغات موسسات کنکور و کتاب های کمک آموزشی ، نگرش خانواده ها تغییر کرده و مطالباتی از اولیا مدارس مبنی بر آموزش های مختلف و کتاب های کمک آموزشی دارند که باید در این رابطه یک جریان قوی و فعال آگاهی بخشی به خانواده ها داشته باشیم تا آنها هم انتظارات خود را از بچه ها تعدیل کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رسالت صدا و سیما ایجاد بسترهای سالم تربیتی و ارتقا فرهنگ جامعه است، اضافه کرد: وزیر مکاتباتی با صدا و سیما در زمینه حذف تبلیغات کنکوری داشته که امید است مسئولان به آن توجه کنند زیرا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان های ذیربط باید نظارت دستگاه های تخصصی در صدا و سیما برای هر گونه تبلیغ را بپذیرند.

حکیم زاده عنوان کرد: دست ما از صدا و سیما برای اینکه جلوی تبلیغات موسسات کنکور را بگیریم، کوتاه است اما می توانیم بر مدارس نظارت بیشتری داشته باشیم و با آگاهی بخشی به خانواده ها، تقاضاها را در این زمینه کمرنگ کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان