//
کدخبر: ۱۲۶۷۸۴ //
بطحائی در حاشیه جلسه دولت خبر داد

پرداخت دوباره سرانه به مدارس نیازمند تا اول مهر/ادامه روند نظارت بر «شهریه‌»ها

وزیرآموزش و پرورش گفت: به میزان چشمگیری تخلفات اخذ شهریه در مدارس دولتی کاهش یافته و کمیته‌های بازرسی تا آغاز سال تحصیلی به نظارت خود ادامه خواهند داد.

پرداخت دوباره سرانه به مدارس نیازمند تا اول مهر/ادامه روند نظارت بر «شهریه‌»ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید محمد بطحایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش ساعت حضور دانش‌آموزان در مدرسه را داشتیم که بیشترین بحثش برای دانش آموزان مقطع دوازدهم بود که هم خود را برای امتحانات نهایی آماده می‌کردند و هم باید برای شرکت در کنکور آماده شوند. این شرایط خیلی به آنها فشار وارد می‌کرد. یک بار بحث در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و متوقف شد و ادامه پیدا نکرد؛ ما به دنبال این هستیم راهی پیدا کنیم تا قبل از مهر ماه اطلاع رسانی کنیم تا به دانش آموزان مقطع مذکور فشار  مضاعفی وارد نشود که هم بخواهند هفته‌ای ۳۵ ساعت سر کلاس باشند هم خودشان را برای کنکور آماده کنند و هم برای امتحانات نهایی آماده شوند؛ تا قبل از مهر ماه تصمیم شورای عالی اتخاذ می‌شود.

وی سپس گفت: درک درستی که همکاران من در مدارس از شرایط اقتصادی امروز داشتند باعث کاهش موضوع اخذ شهریه از دانش آموزان در مدارس دولتی شد. من از همکارانم تشکر می‌کنم، اما در مواردی بوده که گزارش‌هایی رسیده که در برخی از موارد فشارهای فراوانی به اولیای دانش آموزان برای اخذ کمک‌های مالی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: از زمانی که مطلع شدیم وارد عمل شدیم؛ حتی در مواردی هم منجر به لغو مدیر  و مدیر جابجا شده است. در روزهای باقی مانده تا مهر ماه هم انشاء الله همان تیم نظارتی که به صورت متمرکز در سراسر کشور داشتیم فعالیت و سعی خواهیم کرد جلوی خطاها را بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شرایطی که امروز در کشور داریم می‌طلبد تا ملاحظه و مدارای بیشتری با اولیای دانش آموزان شود و از گرفتن وجه نقدی که باعث متوقف شدن ثبت نام دانش آموزان می‌شود جلوگیری کنیم.

بطحایی در ارتباط با مدارس غیردولتی نیز گفت: نرخ ثبت نام مدارس غیر دولتی نیز از ابتدای خردادماه مشخص و ابلاغ شده است. سامانه‌ایم داریم که بر اساس آن این موضوع را پیگیری می‌کنیم. امسال شاهد تخلفات کمتری بودیم.

وی در ارتباط با موضوع اعلام نتایج آزمون سمپاد نیز گفت: امروز  قرار است نتیجه‌ی آزمون سمپاد مشخص شود؛ تاخیری که امسال با آن مواجه بودیم به جهت مسیری بود که می‌خواستیم طی کنیم. واقعا می‌ارزید که این سختی و فشار را تحمل کنیم تا فشارها بر دانش آموزان متقاضی کاهش یابد. امیدوار هستم این مسیر کماکان ادامه پیدا کند و برای سال آینده در زمان مناسب‌تری اعلام شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یک نوبت سرانه آموزش و پرورش ارسال شده است و برای مدارس نیازمند یک نوبت دیگر نیز تا اول مهر ماه ارسال سرانه خواهند داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان