//
کدخبر: ۴۷۷۵ //
یادداشت/

بدنبال ارائه راه حل برای برون رفت از روزمرگی برنامه های فرهنگی در استان فارس باشیم

اگر بخواهیم تحول فرهنگی در استان فارس رخ بدهد باید با منتقدان کار کنیم.

 بدنبال ارائه راه حل برای برون رفت از روزمرگی برنامه های فرهنگی در استان فارس باشیم

به گزارش فرتاک نیوز؛ علی اکبر زارعی: اگر یک نفر بگوید می تواند همه کارها را انجام دهد به یک استبداد شبیه است؛ بنابراین اگر می خواهیم تحول فرهنگی در استانمان  اتفاق پذیرد باید با موافقان و منتقدان در کنار یکدیگر قرار گیریم و در حوزه فرهنگی کار کنیم.

 اگر می خواهیم تحول فرهنگی در استان اتفاق پذیرد باید با دوست و دشمن فکری در کنار یکدیگر قرار گیریم و در حوزه فرهنگی کار کنیم.

ما ناهنجاری های جامعه را ناشی از معضلات فرهنگی می خوانیم و با ریشه یابی معضلات، حتی ناهنجاری سیاسی این نتیجه معلوم شد که  کمبود هایی در زمینه فرهنگ وجود دارد،اگر مسایل فرهنگی  درست،  دقیق و ساختارمند باشند بسیاری از مشکلات در اجتماع هم رفع می شود.

بایستی این را بدانیم که حوزه فرهنگ بسیار مهم است ونقش بسزایی در جامعه دارد اما اهمیت چندانی به آن داده نمی شود؛  متاسفانه سالهای سال است که شعار چگونه حمایت کردن از فرهنگ را سر می دهیم  در حالی که نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم و بازخورد آن را درجامعه  ندیده ایم، درباره فرهنگ باید بازخورد آن در جامعه مدنظر قرار گیرد.

 داشتن تمایلات سیاسی خارج از تشکیلات اداری را بلامانع بدانیم، اما در تشکیلات و سازمان ها باید از آن پرهیز کرد چون گرایش های سیاسی درون حوزه کاری، ممکن است باعث قضاوت ناعادلانه باشد.

نکته مهم دیگر گسترده بودن بازخورد رسانه هاست؛ گاهی یک خبر، یک تیتر می تواند تاثیر عمیق در جامعه داشته باشد؛ بعضی مطبوعات از  دکه روزنامه فروشی فراتر نمی روند بنابراین تاثیری در جامعه ندارد، نشریاتی تاثیر گذار هستند که دست به دست می چرخند و خوانندگان زیادی را جذب می کنند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی بدنبال برنامه ریزی فرهنگی بیشتر باشد  تا کسانی که اهل فکر وخرد هستند هم کمک کنند و معاونت هنری و چه معاونت فرهنگی وقرآنی بتوانند یک که کمیسیون هایی خارج از کمیته های اداری تشکیل دهند  تا برنامه ریزی فرهنگی و هنری داشته باشند.

 مکانهای فرهنگی ما متاسفانه  دچار روزمرگی شده اند و ادارات دیگر ما نیز دچار روزمرگی شده اند یک راه حل باید پیدا کنیم تا از این حالت رها شویم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم؛ برای همین است که بایدمسولان برنامه ریزی چندساله بر ای حوزه های مختلف تدوین کنند تا پویایی وارد این حوزه ها شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان