//
کدخبر: ۹۸۱۸ //

ثبت‌نام انتخابات شوراها ۳۰ اسفند آغاز می‌شود؟

سخنگوی شورای نگهبان علت بازگشت مصوبه مجلس درباره زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراها را به پارلمان تشریح کرد.

 ثبت‌نام انتخابات شوراها ۳۰ اسفند آغاز می‌شود؟

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، از بررسی مصوبه مجلس درباره اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در این شورا خبر داد و گفت: این مصوبه مجلس در جلسات هفته گذشته شورا مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی به آن وارد شد.

 

وی ادامه داد: این مصوبه مجلس برای اصلاح بار دیگر به قوه مقننه ارجاع داده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: باید مصوبه مجلس اصلاح و پس از بررسی مجدد، بار دیگر به شورای نگهبان ارجاع شود.

 پارلمان شهری چیست و از آن چه می‌دانید؟

کدخدایی با بیان اینکه با ایراداتی که شورای نگهبان به مصوب پارلمان درباره اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وارد دانسته، این مصوبه به قانون تبدیل نشده، ادامه داد: اگر مجلس بتواند در زمان باقی مانده ایرادات وارد شده را رفع کند، زمان آغاز ثبت‌نام‌ها تغییر می‌کند وگرنه همان زمان اعلام شده از پیشتر ملاک زمان ثبت‌نام‌ها خواهد بود.

 زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق اعلام جدول زمان‌بندی سی‌ام اسفندماه سال جاری و به مدت یک هفته خواهد بود، اما با توجه به اینکه شورای نگهبان مصوبه مجلس را بار دیگر به پارلمان ارجاع داده، در صورت اصلاح این مصوبه از سوی نمایندگان، امکان تغییر زمان آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.

 

منبع: افکار
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان