//
کدخبر: ۸۰۶۱۶ //
رهبر معظم انقلاب:

علت جنگ تحمیلی ترس قدرت‌های جهانی از اثرگذاری انقلاب اسلامی بود

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور تاکید کردند: علت ایجاد جنگ هشت ساله، ترس قدرت‌های جهانی از اثرگذاری انقلاب اسلامی بود.

علت جنگ تحمیلی ترس قدرت‌های جهانی از اثرگذاری انقلاب اسلامی بود
به گزارش فرتاک نیوز،

 از کانال تلگرامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که پیش از ظهر امروز - شنبه - برگزار شد، گفتند: وقتی انقلاب اسلامی به وجود آمد، عظمت این انقلاب دشمنان قدرتمند جهانی را مرعوب کرد.

 

ایشان یادآور شدند: از سوی دیگر وقتی دیدند که این انقلاب در بین ملت‌های مسلمان دنیا و در کشورهایی که رییسان آن کشورها وابسته به آمریکا بودند مورد استقبال قرار گرفت و ملت‌ها به نفع انقلاب اسلامی شعار دادند، در صدد برآمدند تا به هر قیمتی این انقلاب را نابود کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: آنها می‌دانستند صدام شخصیتی است که زمینه‌ ایجاد یک حرکت متکبرانه و ظالمانه در او وجود دارد و به‌طور طبیعی آدم متجاوز و متعرضی است.

 

ایشان تصریح کردند: در هنگام انقلاب صدام رییس‌جمهوری عراق نبود؛ آنها ترتیبات را جوری دادند که حسن البکر کنار برود و صدام رییس‌جمهوری شود تا او را تهییج، تشویق و وادار به حمله‌ نظامی به ایران کنند.

 

علت همراهی شوروی با آمریکا در حمایت از صدام چه بود؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: مدعیان امروز آن روزها علناً به صدام مواد شیمیایی بمب می‌دادند

، امروز آمریکا و اروپای قدرتمند -انگلیس ، فرانسه و ایتالیا و آلمان- همه‌ آنها پشت سر صدام قرار گرفتند و هرچه توانستند به او کمک کردند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: در اول جنگ لشگرهای صدام امکانات معدودی داشتند [اما] با گذشت زمان و با وجود جنگ، روزبه‌روز بر این امکانات افزوده شد و به چند برابر رسید.شوروی هم که ضد آمریکا بود در این قضیه همراه آمریکا شد؛ چون شوروی تعداد زیادی جمهوری مسلمان داشت و انقلاب اسلامی موجب می‌شد آن جمهوری‌ها به فکر هویت اسلامی خود بیفتند.

 

ایشان افزودند: آمریکا و شوروی و ناتو و همه‌ قدرت‌های مسلط دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

 

جمعی از نوجوانان و جوانان استان تهران و البرز که عازم اردوهای راهیان نور هستند پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان