//
کدخبر: ۶۸۰۹۰ //

ورود سامانه بارشی به کشور تا روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: این سامانه بارشی نیمه غربی را تا دوشنبه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 ورود سامانه بارشی به کشور تا روزهای آینده

به گزارش فرتاک نیوز، احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی امروز جمعه پانزدهم دی ماه وارد کشور شده و در حال حاضر بخشهایی از نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: به‌تدریج این سامانه بارشی در ساعتهای آتی دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد؛ فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه بخشهایی از استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه پیامد این سامانه بارشی افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دماست، گفت: از شنبه نفوذ توده هوای سرد موجب کاهش دما در سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و در یکشنبه در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور می‌شود.

به گفته وظیفه، روند کاهش نسبی دما که در نقاط ذکر شده ایجاد می‌شود تا سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: طی روز یکشنبه عمده فعالیت این سامانه در سواحل شمالی، شمال شرق، نواحی مرکزی و بخشهایی از جنوب کشور برقرار است که در استانهای جنوبی پدیده رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: دوشنبه این سامانه در پاره‌ای از مناطق نیمه شرقی فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

وظیفه افزود: دریای خزر نیز در روزهای شنبه و یکشنبه و خلیج فارس در روز یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی، کرمان با 9 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 24 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت:‌ دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 11 درجه بالای صفر می‌رسد.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۰۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان