//
کدخبر: ۶۶۲۳۸ //
سید حسن خمینی:

سکوت نکرده‌ام

یادگار امام با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام خمینی گفت: در شرایط فعلی عدم تبعیض، مبارزه با فساد، ریشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترین مطالبات جامعه است و از همین رو امروز باید بخش فقر ستیز و فسادستیز اندیشه امام پررنگ شود.

سکوت نکرده‌ام
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار سردبیر و اعضای تحریریه یک روزنامه، به طرح پرسشی در خصوص دلیل اقبال قاطبه ملت ایران به امام خمینی پرداخت و یادآور شد: مردم آن روزگار با احزاب، جریانات و سیاستمداران آشنایی کامل داشتند و اینگونه نبود که یکباره امام آنها را به صحنه آورده باشند، اما چگونه است در شرایطی که حتی رساله امام حق چاپ نداشت اکثریت مردم به سوی امام می روند؟ دلیل این اقبال آن است که جامعه احساس کرد امام پاسخ به دردهای تاریخی اوست و هرکس در سیمای امام پاسخ دردها و مطالبات خود همچون استقلال خواهی، آزادی خواهی،  فسادستیزی و... را می یابد.

 

وی، ورود مجدد دین به عرصه اجتماعی را از آثار مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از هجمه سنگین مارکسیسم به دین، خصوصا با جاذبه های عدالت طلبانه و تبلیغات وسیع، بازگشت دین به عرصه جامعه در انقلاب اسلامی رخ می دهد؛ البته دینی که انقلاب اسلامی عرضه می کند، دارای نگاهی رو به جلو و نه ایستاده در گذشته است. امام نماد دینِ ظلم ستیز ، فقر ستیز، آزادی بخش، استقلال ساز و زندگی بخش است.

 

یادگار امام سپس با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام برای پاسخ به نیازهای روز، گفت: امروز اگر قرار باشد امام و مسیر ایشان حفظ شود باید امام را به عنوان دوای درد روزگار خودمان معرفی کنیم؛ در این راستا باید ابتدا درد را بشناسیم و سپس به گونه ای در اندیشه امام اجتهاد کنیم که درد جامعه را درمان کند.

 

وی با تاکید بر نیاز جامعه به نماد و پرچم، از میان رفتن این نمادها را مایه انشقاق در جامعه دانست و گفت: در شرایط فعلی عدم تبعیض، مبارزه با فساد، ریشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترین مطالبات جامعه است و از همین رو امروز باید بخش فقر ستیز و فسادستیز اندیشه امام پررنگ شود.     

                                                                                 

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه هرچقدر نقاط وحدت را در جامعه بیشتر کنیم هویت ملی مردم تقویت شده است، تصریح کرد: یکی از نمادهای وحدت و هویت ملی امام است و بنابراین، همه باید تلاش کنیم همانطور که ایشان نماد و هویت دیروز و امروز جامعه ما هست، شخصیت ایشان نماد فردای جامعه ما هم باشد؛ امری که با توجه به اندیشه امام در خصوص تأثیر زمان و مکان در اجتهاد و بعد پویایی فقه امکان پذیر است.   

                        

سید حسن خمینی، زبان، دین، مذهب و فرهنگ را عوامل عوامل اصلی وحدت خواند و تاکید کرد: ایران آنجاست که فرهنگ ایرانی حضور دارند و به همان دلیل که مولوی و ابوریحان بیرونی به رغم تولد در بخشی خارج از ایران، ایرانی هستند امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)  هم ایرانی هستند، زیرا قسمت مهمی از فرهنگ ایران را تشکیل می دهند.

 

وی به دست اندرکاران روزنامه توصیه کرد: مخاطب را بشناسید و آن را گم نکنید، چرا که سرمایه یک رسانه مخاطب مستقیم آن است و لذا برای بدست آوردن دل کسی که یکبار شما را می خواند مخاطب اصلی را نرنجانید و کاری نکنید که آنان دچار سردرگمی شوند.

 

یادگار امام در این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل سکوت شما چیست، گفت: سکوت نکرده‌ام، بلکه روش همیشگی را دارم و اگر بیان موضوعی را لازم بدانم یک لحظه در سخن گفتن تردید نمی کنم؛ اما گاهی سخن گفتن زیاد از حد سودی ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۲۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان