//
کدخبر: ۶۲۴۳ //

روحانی امسال به روسیه نمی رود

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با بیان اینکه سفر نخست‌وزیر ژاپن در دستورکار قرار دارد، گفت که سفر روحانی به مسکو تا پایان سال جاری شمسی انجام نخواهد شد.

روحانی امسال به روسیه نمی رود

به گزارش فرتاک نیوز ،‌ ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در خصوص حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به مسکو، گفت: این سفر انشاءالله تا پایان دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی انجام می‌شود و قصد دارند به این سفر بروند.

رحیم‌پور تأکید کرد که تا پایان سال جاری شمسی سفر روحانی به مسکو انجام نخواهد شد، ولی تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری روحانی این سفر صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص سفر الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان نیز افزود: تاریخ این سفر هنوز قطعی نشده است.

معاون وزیر خارجه کشورمان سطح کنونی روابط ایران و آذربایجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در طول 25 سال استقلال این کشور بهترین روابط را با این کشور داشته‌ایم.

رحیم‌پور درباره سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران و اینکه آیا این سفر دیگر در دستور کار نیست؟ هم اظهار داشت: مشکلات داخلی ژاپن مانع شد که این سفر صورت نگیرد، ولی ایشان قصد داشت که این سفر انجام شود و این سفر هنوز در دستورکار است.

وی درباره سفر رئیس جمهور سریلانکا به ایران نیز با بیان اینکه قرار بود این سفر انجام شود، عنوان کرد: مشکلات داخلی خودشان مانع شد، اما علاقه‌مند هستند که بیایند، ولی بعید است که در دوره اول آقای روحانی این سفر انجام شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که در حوزه آسیا سفر دیگری از مقامات این کشورها فعلا در دستور کار نیست و در عین حال اظهار داشت: اما حوادث به گونه‌ای است که هر آن ممکن است به دلیل مسائل خاص، سفری انجام شود. ولی در حال حاضر سفری در دستورکار نیست.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان