//
کدخبر: ۵۹۴۸۵ //

آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) در شهرهای مختلف روسیه

آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) به مناسبت اربعین حسینی در مسکو، سن پترزبورگ و شهرهای مختلف روسیه برگزار شد و دوستداران اهل بیت (ع) تا پاسی از شب اشک ماتم ریختند.

 آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) در شهرهای مختلف روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین اربعین حسینی در مسکو در حسینیه شیعیان این شهر متشکل از آذربایجانی ها برگزار و در آن صدها نفر شرکت کردند که با بزرگداشت اربعین أباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش، به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

نوحه خوانان در این مراسم، گوشه هایی از مظالم وارده بر سید الشهدا (ع) و پیام کربلا را در قالب نوحه بیان و حاضران نیز سینه زنی کردند.

مراسم سوگواری اربعین در حسینیه خاتم الانبیاء سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور مهدی سنایی سفیر کشورمان و شمار زیادی از مسلمانان کشورهای مختلف به ویژه ایران، افغانستان و تاجیکستان در زیر پرچم سرخ رنگ حرم سید الشهدا (ع) اهدایی از کربلا برگزار شد.

در آغاز این آئین نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین صابر اکبری جدی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در فدراسیون روسیه، اقامه شد. نماینده دفتر مقام معظم رهبری در فدراسیون روسیه سپس به تبیین قیام عاشورا و نقش اربعین حسینی در رساندن پیام این واقعه بزرگ پرداخت.

در مسجد خامنه ای شیعیان مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان نیز آئین ویژه اربعین برای پاسداشت میراث قیام حضرت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت در کربلا شامگاه یکشنبه با حضور حدود یک هزار نفر دوستداران اهل بیت (ع)برگزار شد.

راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با حضور هزاران تن در مسیر مسجد امام حسین (ع) و مسجد جامع شهر دربند جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در کناره شمال غربی دریای خزر نیز برگزار شد که با اجتماع در این دو مسجد و اقامه نماز مغرب و عشا و نوحه خوانی تا پاسی از شب ادامه یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان