//
کدخبر: ۵۸۵۴۷ //
امام جمعه موقت تهران:

تحکیم هرچه بیشتر روابط از دستاوردهای نشست سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان است

امام جمعه موقت تهران گفت: نشست سران جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و روسیه در تهران دستاوردهای خوبی داشت که از جمله این دستاوردها تحکیم هرچه بیشتر روابط سه کشور است.

تحکیم هرچه بیشتر روابط از دستاوردهای نشست سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تهران تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای این نشست آن بود که اقتدار جمهوری اسلامی ایران مورد اعتراف قدرت های دوست و دشمن قرار گرفت.

 

وی افزود: آنچه در این نشست و دیدارها به خوبی موج می زد احترام پوتین به نظام جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبری بود.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به در پیش بودن روز نوجوان، روز دانش آموز و روز بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: محمدحسین فهمیده نوجوان 13 ساله ای بود که در سال 1359 به شهادت رسید و در این سن کاری کرد که امام راحل فرمودند رهبر ما این نوجوان 13 ساله است و این خیلی مهم است.

 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که انقلاب اسلامی شهید فهمیده ها و حججی ها ساخته است، تاکید کرد: نوجوانان و جوانان استعداد دارند که به مقامات عالیه برسند و هنوز امثال شهید حججی و فهمیده فراوان هستند.

 

وی به مسوولان دبیرستان ها، دبستان ها و دانشگاه ها توصیه کرد: این مغزها امانت های خدا نزد شما هستند، اهمیت امانت را فراموش نکنید چرا که در روز قیامت در دو طرف صراط از عبورکنندگان در خصوص امانت ها و صله رحم و خویشاوندی سوال می کنند و اگر کسی کوتاهی کند به جهنم می افتد.

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در حافظه قوی نوجوان و جوان می توان سرمایه معنوی ایجاد کرد و در آنان روحیه های قوی به وجود آورد لذا باید دانش هایی به آنان آموخت که فراموش نکنند.

 

آیت الله موحدی کرمانی همچنین گفت: نوجوان ها و جوان هایی که در فرهنگ مبتذل غرب در دوران رژیم شاهنشاهی گرفتاری ها دیده بودند و دل به مادیات داشتند زمانی که انقلاب شد به طور کلی متحول شدند.

 

وی خطاب به مسوولان اظهارکرد: برای رضای خداوند این انقلاب را حفظ کنید تا مردم بفهمند شما خدمتگزار بوده که البته هستید اما این خدمتگزاری را بهتر نشان دهید، به سپرده گذارانی که سرگردان هستند بهتر برسید، مبادا در نظام ما در بین مسوولان فردی باشد که اسیر دنیا و مال و ثروت باشد.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حقوق برخی افراد را در حد 17 میلیون رساندید اما آیا به فکر حقوق آن بیچاره ها که در بدترین شرایط بسر می برند نیز هستید؟ آیا به فکر کسانی که نمی توانند نسخه داروی خود را بگیرند یا نمی توانند یک خانه اجاره ای داشته باشند نیز هستید؟

 

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: حواسمان باشد که ظلم تنها سربریدن داعش نیست، ظلم کردن و به داد مظلوم نرسیدن در هر سطحی که باشد خطر است.

 

وی در ادامه درگذشت پدر سردار قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام، یار و یاور امام(ره) و رهبری و بازوی توانای انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین به تشییع پیکر 52 نفر از شهدای گرانقدر نیروی انتظامی پس از اقامه نماز جمعه تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این شهدا 29 سال قبل در منطقه عملیاتی دهلران و مهران با لب تشنه شهید شدند.

 

آیت الله موحدی کرمانی افزود: این نیروها در آن زمان در ژاندارمری فعالیت می کردند و امروز نیز نیروهای انتظامی خوب فعال هستند و خوب کار می کنند و نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج مایه افتخار هستند و خاک به سر آنهایی که ارزش خدمات اینها را نشناختند، خاک به سر آمریکا که می گوید سپاه یک تروریست است، سپاه همین ملت است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند تروریست هایی که در راس آن آمریکایی ها هستند را نابود کند.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: خدمات نیروی نیروی انتظامی متعدد است و در گذشته در مناطق جنگی غرب و جنوب حضور داشتند و امروز نیز در مبارزه با اشرار فعال هستند و شهید می دهند، این فضایل فراموش نشدنی و ستودنی است، عزت را برای نیروهای مسلح درخواستد می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان