//
کدخبر: ۵۸۲۲ //

عقب نشینی از فرمان ضد اسلامی ترامپ: صدور ویزا بعداز ۹۰ روز برای همه کشورها از سرگرفته می شود

رئیس جمهور آمریکا به منظور آرام کردن واکنشها به سیاستهای ضد مهاجرتی خود اعلام کرد که این کشور با اتخاذ سیاستهای امنیتی سختگیرانه تر، طی ۹۰ روز صدور ویزا برای تمامی کشورها را ازسر خواهد گرفت.

عقب نشینی از فرمان ضد اسلامی ترامپ: صدور ویزا بعداز ۹۰ روز برای همه کشورها از سرگرفته می شود

به گزارش فرتاک نیوز  ، ترامپ در بیانیه ای مدعی شد: «این یک ممنوعیت برای مسلمانان نیست، اگر چه برخی رسانه ها به اشتباه گزارش دادند واضح است که این ممنوعیت ربطی به مذهب ندارد بلکه به تروریسم و امنیت کشور مربوط است».

وی همچنین افزود که «بیش از ۴۰ کشور در جهان با اکثریت جمعیت مسلمان وجود دارند اما این دستور اجرایی شامل آنها نیست».

ترامپ گفت: پس از آنکه اطمینان یافتیم سیاست های خود [در زمینه امنیتی] را بازنگری و قوانین امن تری را اجرا کردیم صدور روادید برای تمام کشورها را طی ۹۰ روز آینده از سر خواهیم گرفت.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود.

دولت آمریکا مدعی شد که این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی است و مقامات آمریکا باید فرصت یابند که سیستم تازه‌ای برای کنترل مسافران به آمریکا ایجاد کنند.

فرمان ترامپ در میان مسافرانی که از خاورمیانه و شمال آفریقا عازم ایالات متحده آمریکا بودند، آشفتگی و سراسیمگی زیادی بوجود آورده است.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان