//
کدخبر: ۵۵۴۴۸ //

وحدت و انسجام دولت و سپاه در برابر جنگ طلبی های آمریکا

دفاع مقام های دولتی از سپاه و موضع قاطع سپاه و دولت در برابر اقدام های خصمانه دولت آمریکا موضوعی است که این روزها مورد توجه رسانه های عربی قرار گرفت.

 وحدت و انسجام دولت و سپاه در برابر جنگ طلبی های آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

در روزهای گذشته و همزمان با اعلام انتشار قریب الوقوع راهبرد جدید دولت آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران، گمانه زنی ها درباره احتمال قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی از سوی دولت آمریکا تقویت شده است.

 

از سوی دیگر چهار روز پیش فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد در صورت اضافه شدن نام این نیروی نظامی به فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، سپاه نیز ارتش آمریکا را همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت. وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرده است در صورت این اتفاق پاسخ ایران کوبنده خواهد بود.

 

رسانه های عربی در روزهای گذشته اخبار و تحلیل هایی را در این ارتباط منتشر ساختند که این گزارش به آن ها می پردازد.

 

** اقدام علیه سپاه بخشی از راهبرد ضد ایرانی آمریکا

شبکه «العربیه» عربستان اقدام های دولت آمریکا علیه سپاه را مورد توجه قرار داد و آن را بخشی از راهبرد ضد ایرانی واشنگتن به شمار آورد.

 

به نوشته تارنمای شبکه العربیه، قرار است ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنگام اعلام تصمیم خود درباره توافق هسته ای، سپاه پاسداران ایران را به عنوان گروه تروریستی اعلام کند. در فهرست تروریسم قرار دادن سپاه بخشی از راهبرد جدید و قطعی آمریکا علیه ایران است.

 

ترامپ جمعه هفته گذشته در دیدار با فرماندهان نظامی بلند پایه آمریکا در کاخ سفید مدعی شد ایران روح توافق هسته ای را نادیده گرفته است. باید یادآوری شود کنگره آمریکا که بیشتر اعضای آن را جمهوریخواهان تشکیل می دهند اکنون طرح های ضد ایرانی را بررسی می کند. این طرح ها شامل تحریم های غیر هسته ای و برخورد با سپاه به عنوان یک گروه تروریستی است.

 

** واکنش مقام های ایران در برابر اقدام های خصمانه ترامپ

صفحه عربی تارنمای رادیو «اسپوتنیک» روسیه، تارنماهای «ارم نیوز» امارات و «العهد» لبنان، روزنامه های «الحیات» و «العربی الجدید» چاپ لندن، «الاخبار» و «النهار» لبنان در گزارش های خود با پوشش اظهارات مقام های ایرانی، پیش بینی کردند ایران در برابر ماجراجویی های آمریکا واکنش قاطعی نشان دهد و تصمیم های واشنگتن هیچ تاثیر در ادامه مسیر ایران نداشته باشد.

 

به نوشته تارنمای رادیو اسپوتنیک، تنش آفرینی های ترامپ بعد مهمی به خود گرفته است و فرماندهای نظامی و مسوولان سیاسی ایران برای وضع طرح نظامی و سیاسی با هدف رویارویی با احتمال لغو توافق هسته ای تلاش می کنند. ایران در برابر این اقدام آمریکا با افزایش غنی سازی اورانیوم عکس العمل نشان خواهد داد و پس از گفت و گوی سیاسی با دیگر کشورهایی که در شکل گیری توافق هسته ای نقش داشتند اقدام های لازم را در پیش خواهد گرفت.

 

به نوشته تارنمای ارم نیوز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت در صورتی که دولت آمریکا سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد دولت ایران از سپاه چشم پوشی نخواهد کرد.

 

او در دیدار با «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران، سپاه را مایه افتخار کشور دانست که از سرزمین ها و انقلاب ایران دفاع می کند. وزیر امور خارجه گفت اگر آمریکا اشتباه راهبردی مرتکب شود و سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد دولت ایران و وزارت امور خارجه از سپاه حمایت خواهند کرد.

 

به نوشته روزنامه الحیات، ایران احتمال در فهرست تروریستی قرار دادن سپاه از سوی آمریکا را اشتباه راهبردی به شمار آورد و تهدید کرد در این صورت، عکس العمل قوی از خود نشان خواهد داد. در این زمینه «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت امیدواریم که آمریکا در ادامه اشبتاهات گذشته خود دچار اشتباه راهبردی دیگری در این زمینه نشود و اگر این بار اقدامی علیه ایران انجام دهد عکس العمل ما قاطعانه و سرنوشت ساز خواهد بود و آمریکا باید پیامدهای آن را تحمل کند.

 

روزنامه العربی الجدید نوشت: «علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبری در مسائل بین الملل در واکنش به احتمال در فهرست گروه های تروریستی قرار دادن سپاه گفت آمریکا کوچک تر از آن است که علیه سپاه دست به اقدامی زند. تهدیدهای آمریکا چیز تازه ای نیست. سپاه عامل ثبات منطقه است و اگر سپاه نبود داعش همه جا فراگیر می شد. قرار دادن سرنوشت آمریکا و منطقه در دست ترامپ که رفتارهایش قابل پیش بینی نیست برای خود آمریکا پیامدهای ناگواری ندارد و ایران گزینه های بسیاری برای رویارویی با هرگونه تصمیم های آمریکا در اختیار دارد.

 

روزنامه العربی الجدید به نقل از «محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت نوشت سپاه پاسداران از مردم دفاع می کند و به تروریست ها حمله می کند و جهان هم باید قدردان سپاه باشد.

 

به نوشته روزنامه الاخبار، در حالی که گمانه زنی ها درباره قصد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای افزایش یافته است سپاه پاسداران نسبت به پیامدهای این اقدام هشدار داد و گفت اگر آمریکا سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد با ارتش آمریکا مانند داعش برخورد خواهد شد.

 

محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد اگر آمریکا می خواهد تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند باید پایگاه های نظامی خود را تا شعاع دو هزار کیلومتر که برد موشک های ایران است دور سازد. رفتار احمقانه رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای سبب می شود ایران در برنامه موشکی و دفاع خود یک تحول و جهش به وجود آورد و اجرای تحریم ها علیه ایران به منزله نادیده گرفتن توافق هسته ای است و به هر گونه تعامل با آمریکا پایان خواهد داد.

 

به نوشته روزنامه النهار، «مسعود جزایری» یکی از فرماندهان سپاه پاسداران هشدار داد نیروهای مسلح ایران به آمریکا درس جدیدی خواهند داد. به نظر می رسد ترامپ تنها حرف زور می فهمد و نیاز به برخی برخوردها دارد تا مفهوم جدید قدرت را در جهان کنونی دریابد. زمان آن رسیده است که به آمریکایی ها درس جدید داد.

 

روزنامه العربی الجدید در بخشی از گزارش خود از قول «علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت سپاه پاسداران در برابر همه ماجراجویی های آمریکا در کمین است و قانونی که پیش از این در مجلس تصویب شد که دارای بندهایی برای رویارویی با سیاست های آمریکا است. این قانون به حمایت از سپاه پاسداران و سپاه قدس تاکید می کند که بیانگر انسجام داخلی و همگرایی همه جریان ها و مسوولان در حمایت از سپاه و مخالفت با هرگونه تحریم آن است.

 

به نوشته روزنامه العربی الجدید، «حسین نقوی حسینی» سخنگوی شورای امنیت ملی ایران به آمریکا هشدار داد که در صورت هرگونه تصمیم گیری علیه سپاه، ایران به طور جدی عکس العمل نشان خواهد داد. او هر گونه اقدام علیه سپاه را به منزله حمایت از تروریست ها به شمار آورد و گفت ما در برابر هرگونه اقدام رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران دست خالی نیستیم و اگر لازم باشد برای حمایت از حقوق ملی خود از ابزارهای دفاعی خود استفاده خواهیم کرد. ایران هرگونه دخالت در امور داخلی خود از سوی رئیس جمهوری آمریکا تحت هیچ شرایطی را نمی پذیرد و ایران به طور دقیق رفتارهای ترامپ را رصد می کند و برای ما مشخص شده است که او هیچ درکی از مسائل منطقه و جهان ندارد.

 

به نوشته تارنمای رادیو اسپوتنیک، «حسن هانی زاده» تحلیلگر مسائل ایران گفت پس از اینکه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار خواهد داد ایران دو پیام سیاسی و نظامی به آمریکا ارسال کرد. در پیام سیاسی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند توافق هسته ای را نادیده بگیرد. همچنین در پیام نظامی سردار محمد علی جعفری یکی از فرماندهای نظامی ارشد ایران به آمریکا هشدار داد ایران همه اقدام های لازم را انجام خواهد داد و آمریکا باید پایگاه خود را تا دو هزار کیلومتر از مرزهای ایران دور کند. این نشان می دهد پایگاه های آمریکا در منطقه در تیر رس موشک های ایران هستند.

 

به نوشته تارنمای العهد، تصمیم های آمریک هیچ تاثیری بر ایران که در رویارویی با سیاست های آمریکا راه مشخصی را در پیش گرفته است، ندارد. هر گونه تصمیم های نادرست نتیجه ای در پایداری سیاست های ایران و تسلیم ناپذیری این کشور ندارد. حتی اگر ترامپ توافق هسته ای را نادیده گیرد و دست به اقداماتی فراتر از آن هم بزند این موضوع هیچ تاثیری بر روی ایران که راه خود را برپایه رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای در پیش گرفته است، ندارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان