//
کدخبر: ۵۴۹۹۱ //

سخنگوی وزارت خارجه:پاسخ ایران به اقدامات ضد ایرانی آمریکا قاطع و سخت خواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: پاسخ ایران به اقدامات ضد ایرانی آمریکا قطعا قاطع ، کوبنده و سخت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه:پاسخ ایران به اقدامات ضد ایرانی آمریکا قاطع و سخت خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

  بهرام قاسمی این مطلب را روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات اخیر فرمانده سپاه پاسداران که اگر سپاه را در لیست تروریستی قرار دهند ما نیز ارتش آمریکا را در منطقه غرب آسیا هم سنگ داعش خواهیم دانست، عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: امیدوارم هیات حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خود این خطای بسیار مهم و استراتژیک را انجام ندهند و دور اندیشی لازم را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: اگربه سمت چنین تصمیمی حرکت کنند قطعا پاسخ ایران قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود که تصور می کنم آمریکا در آن هنگام باید تمام عوارض آن را بپذیرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه باردیگر تاکید کرد: قطعا پاسخ ایران سخت، قاطع و در حد لازم خواهد بود که در زمان خودش اگر چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد، اتخاذ خواهد شد اما امیدوارم عقلا و خردمندان در ایالات متحده آمریکا در مسیر عدم اتخاذ چنین تصمیم خطرناکی گام های لازم را بر دارند.

 

قاسمی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که رییس جمهوری ترکیه آغاز عملیات ادلب را در چارچوب توافق آستانه اعلام کرده است ، آیا برنامه ای برای اعزام ناظران ایرانی به این منطقه وجود دارد، گفت: این سوال بیشتر بر نکات فنی و تخصصی کار متمرکز است که در دستور مذاکرات گروه کارشناسی آستانه قرار دارد و در اجلاس ششم آستانه تا حد زیادی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این خصوص صورت پدیرفت و مذاکرات کارشناسی پیرامون همین مسایل تخصصی و نظامی وحضور بررسی می شود.

 

وی ادامه داد: فکر می کنم تا اجلاس بعدی آستانه هفت بتوانیم به تفاهم لازم برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد عملیات ترکیه در سوریه گفت: مواضع ما با ترکیه و روسیه در خصوص موضوعات سوریه تا حد زیادی همواره مورد مشورت است و هماهنگی های لازم و به هنگام صورت می گیرد و همکاری های خود را به طور دائم و مستمر داریم.

 

این خبر در حال تکمیل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان