//
کدخبر: ۵۳۹۸۷ //

سرلشکر باقری: ایران و ترکیه موضع مشترکی درباره همه پرسی کردستان دارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از دیدار با رئیس ستاد ارتش ترکیه در نشستی خبری، گفت: دو کشور ایران و ترکیه مواضع مشترک و یکسانی در زمینه همه پرسی کردستان عراق دارند و تاکیدشان در یکپارچگی ملت عراق است.

سرلشکر باقری: ایران و ترکیه موضع مشترکی درباره همه پرسی کردستان دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرلشکر محمد باقری پس از دیدار با خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در نشستی خبری با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه اظهار کرد: امیدوارم سفر هیات ترکی در ادامه سفر من موجبات گسترش هر چه بیشتر همکاری های نیروهای مسلح دو کشور و به تقویت امنیت دو کشور منجر شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در دیدار امروز در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلفی که در منطقه پیرامون دو کشور وجود دارد، مذاکراتی انجام شد. از جمله این مذاکرات موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود. دو کشور ایران و ترکیه مواضع مشترک و یکسانی در این زمینه دارند و تاکیدشان بر یکپارچگی ملت عراق و عدم قبول انجام همه پرسی کردستان عراق است.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین در مورد توفیقاتی که ارتش و نیروهای مسلح عراق و ارتش سوریه و هم پیمانان در مقابله با داعش و تروریست‌های تکفیری در آزاد سازی سرزمین‌های خود داشتند، صحبت‌هایی در دیدار با رئیس ستاد ارتش ترکیه انجام دادیم و امیدواریم که امنیت و آرامش در این سرزمین‌ها برقرار شود. همچنین درباره مقابله با تروریست در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکراتی انجام شد و تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.

 

باقری گفت: در این دیدار درباره همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم مظلوم میانمار و تلاش برای جلوگیری از روی دادن چنین اتفاقاتی، مذاکراتی انجام شد.

 

وی تاکید کرد: براساس مذاکرات انجام شده نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های بیشتری در مسائل آموزشی و حضور در رزمایش‌های مشترک و برقراری امنیت مرزهای خود خواهند داشت.

 

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در پایان با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: ان‌شاءالله با سفر رجب طیب اردوغان همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه افزایش خواهد یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان