//
کدخبر: ۴۶۴۶۰ //
برای دفاع از برنامه های دولت دوازدهم و وزیران پیشنهادی

رییس جمهوری وارد مجلس شد

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری دقایقی پیش برای دفاع از برنامه های دولت دوازدهم و وزیران پیشنهادی کابینه وارد صحن مجلس شورای اسلامی شد.

رییس جمهوری وارد مجلس شد
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق آیین نامه داخلی مجلس، رییس جمهوری دراین جلسه دو ساعت و 30 دقیقه فرصت دارد از عملکرد دولت و برنامه هایش دفاع کند، همچنین رییس جمهوری می تواند گزارشی از وزیران پیشنهادی دولت به نمایندگان ارائه دهد، پس از صحبت های رییس جمهوری، پنج نماینده در موافقت و پنج نماینده در مخالفت با برنامه های رییس جمهوری دو ساعت و 30 دقیقه نظرات خود را بیان می کنند.

 

بر اساس ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قبل از تشکیل اولین جلسه بررسی برنامه‏ های دولت و أخذ رأی اعتماد هیأت وزیران، نمایندگان مخالف و موافق برنامه، خط مشی و اصول کلی و ترکیب هیأت وزیران و نیز نمایندگان مخالف و موافق هر یک از وزیران به تفکیک برنامه و هر وزیر در برگه‏ های جداگانه یا دستگاه الکترونیک ثبت نام می‏ کنند.

 

هر یک از نمایندگان حق دارند تمام یا قسمتی از وقت خود را در اختیار نماینده دیگر قرار دهد، در شروع بحث در مورد هیأت وزیران، رییس جمهوری برنامه دولت را تشریح و ضمن معرفی وزیران از ترکیب هیأت وزیران دفاع خواهد کرد، پس از آن مجلس، بررسی برنامه دولت و ترکیب هیأت وزیران را با اظهارات نمایندگان مخالف و نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و هر کدام برای مدت 15 دقیقه انجام خواهد داد.

 

رییس جمهوری یا کسانی که او تعیین خواهد کرد به سؤال ها و اظهارات مخالفان پاسخ می‏ دهند، مجموع مدت نطق اولیه رییس جمهوری و دفاعیات اخیر دو و نیم ساعت خواهد بود. در پی اظهارات و دفاعیات رییس جمهوری، مجلس بحث در مورد برنامه‏ ها و صلاحیت هر یک از وزیران را به صورت جداگانه آغاز خواهد نمود.

 

در مورد هر وزیر دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و موافق هرکدام برای مدت 15 دقیقه فرصت خواهند داشت.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز سه شنبه در دو نوبت کاری جلسه علنی خواهد داشت، همچنین نمایندگان در روز پنج شنبه صبح نیز جلسه علنی دارند.

 

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد که به احتمال زیاد جلسه رای اعتماد وزیران تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 از مجموع 41 میلیون و 220 هزار و 131 رای به کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای (57 درصد آرا) شد و برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

 

مراسم تنفیذ رییس جمهوری در روز 12 مرداد ماه در حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد،همچنین مراسم تحلیف رییس جمهوری شنبه 14 مرداد ماه با حضور 105 هیات خارجی و جمعی از مسوولان داخلی کشورمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری سه شنبه 17 مرداد ماه اسامی 17 نفره وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم را در نامه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، بر طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس هفت روز فرصت دارند که صلاحیت این وزیران پیشنهادی را در فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی بررسی کنند که این مدت در روز سه شنبه به پایان می رسد.

 

اسامی وزیران پیشنهادی به شرح زیر است:

1- وزارت امور اقتصادی و دارایی دکتر مسعود کرباسیان

2- وزارت اطلاعات حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی

3- وزارت امور خارجه دکتر محمدجواد ظریف

4- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس محمد جواد آذری جهرمی

5- وزارت آموزش و پرورش سید محمد بطحایی

6- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی

7- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی

8- وزارت جهاد کشاورزی مهندس محمود حجتی نجف آبادی

9- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سرتیپ ستاد امیر حاتمی

10-وزارت دادگستری دکتر سید علیرضا آوایی

11- وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی

12- وزارت صنعت، معدن و تجارت دکتر محمد شریعتمداری

13- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر سیدعباس صالحی

14- وزارت کشور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی

15- وزارت نفت مهندس بیژن نامدار زنگنه

16- وزارت نیرو مهندس حبیب الله بیطرف

17- وزارت ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان