//
کدخبر: ۴۵۷۸۵ //

آغاز ثبت‌نام دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی

مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت‌نام برای انتخاب رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها خبر داد.

 آغاز ثبت‌نام دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین توکلی در خصوص ثبت‌نام برای انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی برای پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی از تاریخ 19 مرداد 96 آغاز شد و تا 23 مرداد ادامه دارد. در این مرحله، داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی تا تاریخ 31 شهریور 96 یا دیپلم نظام قدیم و مدرک کاردانی دانشگاه‌ها هستند برای ثبت نام اقدام کنند.

 

وی افزود: داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت‌نام و شرکت در این مرحله را ندارند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌گزینش دانشجو در این مرحله براساس سوابط تحصیلی( معدل دیپلم) انجام می‌شود و تمام متقاضیان باید معدل کل و معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند و در صورت مغایرت معدل کل و کتبی واقعی با معدل اعلام شده در تقاضانامه از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

 

توکلی بیان کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند یا در جلسه آزمون غایب بودند فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی به روش پذیرش با اعمال سوابق تحصیلی هستند و در صورت درج کد رشته محل‌هایی که نمره آزمون در آن تأثیر دارد اجازه تأیید و مراحل انتخاب رشته اینترنتی به آنها داده نمی‌شود.

 

وی افزود:‌ داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 شرکت نکرده و متقاضی شرکت در پذیرش رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی هستند، لازم است با پرداخت هزینه 20 هزار تومان نسبت به ثبت نام اقدام و با تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نامی نسبت به درج کد رشته محل‌های انتخابی خود براساس اولویت و علاقه‌مندی در فرم انتخاب رشته اقدام و در پایان شماره پرونده هفت رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را از سیستم دریافت کنند.

 

در همین رابطه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از تکمیل 87 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی خبر داد و گفت: 12.1 درصد ظرفیت دوره‌های روزانه و 30 درصد ظرفیت دوره‌های شبانه بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان