//
کدخبر: ۴۳۸۷۷ //

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات حمید بقایی و مشایی

سخنگوی قوه قضاییه درباره سخنان اخیر حمید بقایی و مشایی درباره قوه قضاییه گفت: به طور قطع دادستان تهران در چارچوب قانون در این پرونده ورود می کند و هر زمانی که پرونده رسیدگی شود مسائل مالی مشخص خواهد شد.

 توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات حمید بقایی و مشایی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری صداو سیما، محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه چه پاسخی در خصوص اظهارات حمید بقایی درباره قوه قضاییه و شخص جنابعالی و همچنین حسین فریدون دارد؟ افزود: ما نباید از مسیر قانون و عدالت خارج شویم و اگر چنانچه احیاناً کسانی که زبان به نامهربانی گشودند همکاران قضایی بنده و خود بنده نباید از مرز قانون و عدالت خارج شویم.

 

وی گفت: این اظهارات صحیح نیست و تا جایی که قانون اجازه دهد ما مسائل را خواهیم گفت و دادستان تهران هم توضیحات لازم را خواهد داد و حتی می توانیم دست خط وی راجع به انتقالش از سوئیت را منتشر کنیم.

 

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد هزینه دارد افزود: قوه قضاییه بویژه در سال های اخیر وارد مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها، و یقه سفید ها، جریان ها و برخی مدعیان شده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: احیاناً شاید برخی مسائل را هم بگویند اما اگر خلاف قانون عمل کنند به ضررشان است و تحت تحقیق قرار می گیرند.

 

وی افزود: البته هر جا که لازم شد دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم وارد می شود و در خصوص این سوال هم دادستان تهران در چارچوب قانون وارد می شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه فرد پیشنهادی برای وزارت دادگستری به زودی معرفی می شود گفت: وزیر دادگستری از جمله وزرایی است که سه قوه در انتخاب آن نقش دارند.

 

محسنی اژه ای افزود: سایر وزرا براساس قانون به مجلس معرفی می شوند و اگر مجلس رای اعتماد داد انتخاب می شوند.

 

وی گفت: اما براساس قانون در مورد وزیر دادگستری فردی از ناحیه رئیس قوه قضاییه پیشنهاد می شود و دولت هم اقدام می کند و مجلس هم رای اعتماد می دهد.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان