//
کدخبر: ۳۵۶۰۶ //

نوبخت: پاسخ سپاه به تروریست‌هاى داعش نماد اقتدار ملى است

سخنگوی دولت گفت: پاسخ سپاه به تروریست‌هاى داعش نماد اقتدار ملى است و این اقدام فراتر از تامین امنیت ملی کشور و برای تامین امنیت منطقه بود.

نوبخت: پاسخ سپاه به تروریست‌هاى داعش نماد اقتدار ملى است
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (30 خرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقرّ فرماندهی تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه، گفت: پاسخ سپاه به تروریست‌هاى داعش نماد انسجام و اقتدار ملى است و این اقدام فراتر از تامین امنیت ملی کشور و برای تامین امنیت منطقه بود.

وی افزود: داعش پدیده‌اى تروریستى است که امنیت منطقه را مختل کرده است، کشورهاى همسایه ما باید از اقتدار ایران احساس آرامش کنند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: امنیت ملى ایران مخل کشورهاى همسایه نبوده و نخواهد بود.

نوبخت با تاکید براینکه دولت از تقویت بنیه دفاعى حمایت می‌کند، تصریح کرد: از همه فعالیت‌هاى موشکى سپاه و نیروهاى مسلح پشتیبانى می‌کنیم؛ تقویت بنیه دفاعى ما قابل انعطاف با سایر دولت‌هاى خارجى خصوصا آمریکا که ادعاى دموکراسى دارد نیست.

برجام فعالیت‌هاى موشکى ما را محدود نمی‌کند

وی ادامه داد: برجام فعالیت‌هاى موشکى ما را محدود نمی‌کند این توافق در راستاى مسائل هسته‌اى است و به قدرت دفاعى ما مربوط نمی‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: قطر همواره موضع معقولى نسبت به سایر کشورهاى حاشیه خلیج فارس داشته و همچون برخى کشور‌ها از سیاست‌هاى غلط عربستان پیروى نکرده است.

نوبخت تاکید کرد: در مورد تشکیل کابینه دوازدهم کابینه گمانه زنى زیادى وجود دارد به هر حال روحانى براى پاسخ به مطالبات مردم کابینه اى موثر و با نشاط را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: نوع نگاه آمریکا به برجام تغییر نکرده و هر آنچه از دستش بر می‌آید، انجام می‌دهد، اما در ایران چشم بصیر و هیئت نظارتى وجود دارد که اقدامات آمریکا را رصد می‌کند و اگر این کشور ناقص برجام باشد اقدامات لازم از سوى این هیئت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در برجام مکانیسم اعتراض در برابر کشور نقض کننده وجود دارد و با استفاده از ظرفیت این توافق از منافع ملى خود دفاع می‌کنیم، در مورد برجام نگران نیستیم.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان