//
کدخبر: ۳۳۱۴۱ //

ترامپ نتایج انتخابات انگلیس را تعجب آور خواند

به نقل از العالم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس را که ترزا می، نخست وزیر این کشور برای حفظ قدرت در موقعیتی دشوار قرار داد، "تعجب آور" توصیف کرد.

ترامپ نتایج انتخابات انگلیس را تعجب آور خواند
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس جمهوری آمریکا این اظهارات را در پاسخ به سوال یکی خبرنگاران در نشست مطبوعاتی کاخ سفید عنوان کرد.

پبشتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برگزاری انتخابات زود هنگام را به منظور تقویت موقعیت خود در مذاکرات اتحادیه اروپا برای جدایی انگلیس از این اتحادیه خواستارشده بود. وی اطمینان داشت که این انتخابات تقویت اکثریت حزب محافظه کار به رهبری خود را به دنبال خواهد داشت، اما به جای اقتدار، قدرتش کاهش یافت.

می پس از صعود ناگهانی حزب مخالف کارگر به رهبری "جرمی کوربین" رهبر جناح چپ، در بیانیه ای گفت: از همه نامزدها و عوامل در حزب که سخت تلاش کردند اما موفقیتی به دست نیامد، پوزش می طلبم.

ترزا مِی بار دیگر بر پایبندی خود برای ترک اتحادیه اروپا تأکید کرد.

وی گفت که «کشور بیش از هرچیزی به اطمینان و قطعیت نیاز دارد و و تنها محافظه‌کاران و حزب اتحادگرا می‌توانند چنین چیزی را تأمین کنند».

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «با همکاری حزب اتحادگرای دموکراتیک کشور را اداره می‌کنیم».

ترزا مِی علیرغم اینکه امیدوار بود بتواند در انتخابات روز گذشته پارلمانی این کشور تعداد بیشتری کرسی نسبت به دور پیش کسب کند، اما با ناکامی مواجه شد و علیرغم کسب بیشترین نسبت کرسی‌ها، نتوانست اکثریت مجلس عوام را از آن خود کند و در نتیجه پارلمانی «معلق» در این کشور شکل گرفت. پارلمان معلق در شرایطی ایجاد می‌شود که هیچ حزبی نتواند نصف به علاوه یک کرسی مجلس عوام (326 از 650 کرسی) را از آن خود کند و در شرایطی که حزب محافظه‌کار توانسته است 318 کرسی را به دست آورد، دستکم به 8 کرسی دیگر برای کسب اکثریت پارلمان این کشور نیاز دارد.

بر همین اساس بود که از ساعات اولیه بامداد، رهبران حزب محافظه‌کار مذاکرات با رهبران حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی را آغاز کردند و نهایتا توانستند برای ائتلاف و تشکیل یک دولت اکثریت به توافق برسند. حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی هوادار سرسخت خروج از اتحادیه اروپا است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان