//
کدخبر: ۳۲۶۷۶ //

عربستان و آمریکا پشت پرده حمله تروریستی داعش در تهران

حادثه تروریستی روز گذشته در تهران بسیاری از افراد را از خواب بیدار کرد که در درون کشوری زندگی می کنیم که امنیت آن در میان تمام کشورهای جهان بی نظیر است و این دستاورد بزرگی است که حتی ابرقدرتهای جهانی نیز از داشتن آن محروم هستند.

عربستان و آمریکا پشت پرده حمله تروریستی داعش در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

حوادث تروریستی روز گذشته از زوایای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفت اما به راستی چه کسانی پشت این حمله تروریستی بودند و چه اهدافی را نبال می کردند.

 

 با نگاهی به مواضع برخی کشورها زوایای پنهانی از این حادثه تروریستی روشن می شود، شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود " نظام ایران، سعودی را هدف اصلی خود قرار داده است وکشورش منتظر نخواهد ماند تا نبرد به درون سعودی کشیده شود بلکه به گفته وی سعودی بگونه‌ای اقدام خواهد کرد که نبرد نزد خود آنان در ایران باشد."

 

این در حالی است که وزیر خارجه سعودی ها نیز تنها یک روز قبل از حادثه تروریستی تهران در پاریس گفته بود  ایران باید مجازات شود.

 

حملات تروریستی تهران در زمانی رخ داد که ترامپ همین چندی پیش به منطقه امد و دیداری با سران سعودی انجام داد و به پاس خوش خدمتی آل یهود برای آنها رقص شمشیر کرد،دیگر بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده و سردمداران کاخ سفید خاورمیانه را نا امن کرده اند تا سلاح های خود را به کشورهای عربی فروخته و به قولی شیر آنها را بدوشند.

 

به همین دلیل است که آمریکایی ها بیشتر از گذشته از پیشرفت های موشکی و نظامی ایران ناراحت و عصبانی هستند و هر از گاهی با ادعاهای مضحک خواستار توقف قدرت موشکی ایران می شوند.

 

از سوی آمریکایی ها چندی پیش دستور دستور تشکیل کمپینی برای مبارزه با داعش را داده بودند و همین موضوع و بهانه باعث شده بود عربستان پول هنگفتی برای خرید اسلحه از آمریکا خرج کند.

 

سوال اینجاست میان خرید اسلحه توسط عربستان از آمریکا، دستور تشکیل کمپین مبارزه با داعش توسط ترامپ، مواضع و تهدیدهای ضد ایرانی حکام سعودی و حوادث تروریستی تهران ارتباطی وجود دارد؟

 

قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و در دل تمامی ملت های مظلوم در سراسر جهان به قدری رشد بی نظیری داشته که آمریکا و عربستان نمی توانند عصبانیت خود را از این موضوع نشان ندهند، سعی ها با اربابشان آمریکا داعش را در منطقه به وجود آوردند تا کشورهایی مانند سوریه و عراق که روابط استراتژیک با ایران دارند را زمین گیر کنند تا ایران نتواند بیش از این در مقبل عربستان و آمریکا تاثیر گذار باشد اما حالا که روز به روز خبرهای خوبی از پیروزی مقاومت در منطقه در مقابل تفکر وهابی ها و عملیات های تروریستی تکفیری ها شنیده می شود به نظر می رسد آمریکا و عربستان در نشست مشترکی که در ریاض داشتند تصمیم گرفتند علیه ایران تروریستها را تقویت کنند.

 

اما این دو کشور باید بدانند این ترقه بازی ها خدشه ای به امنیت بالای ایران ندارد بلکه باعث می شود سیلی سختی از ملت ایران بخورند.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان