//
کدخبر: ۳۰۷۶۲ //

نوبت اوج‌گیری انقلابیون/انقلابیون یک دست‌تر شده اند و تجربه‌های زیادی آموخته‌اند

امروز انقلابیون در شرایطی بسیار بهتر از دوره زمانی قبلی هستند؛ بخش عمده مجلس دهم در دست جناح رقیب نیست (اگرچه با اصولگرا دانستن مجلس دهم هم موافق نیستم)، روحانی هم با همه حاشیه‌های رأیش و همه تقلایی که کرد، حدود ۲۰ درصد کمتر از دور دوم خاتمی رأی دارد.

نوبت اوج‌گیری انقلابیون/انقلابیون یک دست‌تر شده اند و تجربه‌های زیادی آموخته‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی طی یادداشتی نوشت:

 

«حتما روزهای بعد از ۷۶ را یادتان هست؛ شورای اول شهر تهران (که عبدالله نوری، اصغرزاده، عطریانفر، حجاریان و … رأی آوردند و شهردارهایی مثل ملک مدنی و الویری را انتخاب کردند و آن قدر تند رفتند که بر آشوبیدند و شورای شهر تهران منحل شد)، مجلس ششم (که بسیار یک دست تر و تندروتر از مجلس امروز بود و آن قدر تند رفتند که کار به تحصن و تعطیلی روزهای آخر رسید و صدای کروبی را هم در آورد که بعضی از شما از رادیو اسرائیل تندروتر هستید) و حتی انتخاب مجدد خاتمی در سال ۸۰ با حدود ۲۲ میلیون؛ اما تقدیر چنین است که «فواره چون بلند شود سرنگون شود»

 

شوراهای شهر دوم تا چهارم، مجالس هفتم تا نهم، دولتهای نهم و دهم از دست آنها خارج شد. نباید مقهور #جنگ_روانی آنها شد که مدعی هستند این پیروزی حاصل رد صلاحیت‌ها است. شورای شهر دوم حتی لیبرال ها هم نامزد بودند و ردصلاحیت نشدند، در همه انتخابات‌های بعد از آن هم رقبای جدی وجود داشت و اصولگرایان بردند؛ اگر برخوردی هم بوده است، حاصل قانون‌گریزی و تمرد مدعیان قانون‌گرایی بود.

 

امروز انقلابیون در شرایطی بسیار بهتر از دوره زمانی قبلی هستند؛ بخش عمده مجلس دهم در دست جناح رقیب نیست (اگرچه با اصولگرا دانستن مجلس دهم هم موافق نیستم)، روحانی هم با همه حاشیه‌های رأیش و همه تقلایی که کرد، حدود ۲۰ درصد کمتر از دور دوم خاتمی رأی دارد. جدای از موفقیت هایی که در بسیاری از شهرها به دست آمده، در انتخابات شورای شهر تهران هم همچون مجلس، فهرست ها به رقابت پرداخت و رأی فهرست خدمت نیز کم نیست و انسجام رأی فهرستی در نتایج مشخص است.

 

با تحلیل آرایش سیاسی و نتایج چند انتخابات اخیر، می توان گفت #انقلابیون یک دست‌تر شده اند و تجربه‌های زیادی آموخته اند. کافی است یکبار دیگر جلسات نقد درون گفتمانی را برپا کنند و ببینند اشکال کارشان در کجاها است، آنگاه مجلس یازدهم می‌تواند بسیار قوی‌تر و انقلابی‌تر از مجلس هفتم شکل بگیرد.

 

امروز اگرچه به ظاهر شکست خورده ایم، اما حرکتمان با سرعتی خوب باید شکل بگیرد؛ چیزی شبیه نقطه کمینه در حرکت سینوسی»

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان