//
کدخبر: ۲۸۲۴۵ //

وخامت حال دبیرکل جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در پی اعتصاب غذا

اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی سی و چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۲ هزار اسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند.

وخامت حال دبیرکل جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در پی اعتصاب غذا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از المیادین، انتفاضه اسرای فلسطینی اعتصاب کننده از غذا در زندان های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

 

در همین راستا، اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی سی و چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند و حال جسمی برخی از آنها مساعد نیست.

 

منابع فلسطینی گزارش دادند که وضعیت جسمی «احمد سعادات» دبیرکل جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین هم بر اثر اعتصاب غذا رو به وخامت است.

 

در عین حال تجمع اعتراض آمیزی مقابل سفارت اسرائیل در بوینس آیرس (پایتخت آرژانتین) به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی و خواسته های مشروع و عادلانه آنان برگزار شد.

 

در همین حال شاخه های نظامی گروه های فلسطینی با صدور فراخوان هایی خواستار بسیج عمومی و اعلان روز خشم در حمایت از اسرای فلسطینی شدند.

 

همچنین نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تاکید کرد که این سازمان با نگرانی شدیدی وضعیت اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی را دنبال می کند.

 

نیکولای ملادینوف بر ضرورت ارائه راه حلی برای مساله اعتصاب غذای اسرای فلسطینی و پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی و مبانی حقوق بشر تاکید کرد.

 

حدود ۲ هزار اسیر فلسطینی از روز ۱۷ آوریل به مناسبت روز اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

۷۰۰۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند: ۳۳۰ نفر از اسرا ساکن نوار غزه، ۶۸۰ نفر ساکن قدس و فلسطین اشغالی ۱۹۴۸، ۶۰۰۰ اسیر ساکن کرانه باختری، ۳۴ اسیر از کشورهای مختلف عربی و ۲ اسیر از بلندی های اشغالی جولان هستند.

 

پیشتر «عیسی قراقع» رئیس کمیته امور اسیران فلسطینی خواستار کمک های بین المللی به اسرای فلسطینی اعتصاب کننده از غذا شد.

 

مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که به ۵ بار حبس ابد محکوم شده است در این اعتصاب غذا مشارکت دارد.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان