//
کدخبر: ۲۷۳۰۹ //
تکخوانی سایبری

دیدگاه ابزاری رسانه های بیگانه در فضای مجازی

بیگانگان و دشمنان نظام در آستانه انتخابات در فضای مجازی می کوشند مطالبات فرعی را به مطالبات اصلی مردم تبدیل کنند.

دیدگاه ابزاری رسانه های بیگانه در فضای مجازی
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالبه سازی و مطالبه گری در فضای مجازی کلید واژه ایست که این روزها به مدد گسترش شبکه های اجتماعی فراگیر شده است.

بیگانگان و دشمنان نظام  در آستانه انتخابات در فضای مجازی می کوشند برخی مطالبات فرعی بخصوص در "حوزه زنان" را به مطالبات  اصلی مردم تبدیل کنند. از جمله موضوعاتی مانند: آزادی زنان، حضور زنان در ورزشگاه ها و یا افزایش حضور زنان در دولت، از موضوعاتی است که در فضای مجازی به آنها پرداخته میشود.

رسانه های بیگانه از رهگذر این فضاسازی با ایجاد شکاف و جدایی میان رفتار کارگزاران سیاسی و ملت ها وانمود می کنند که مسئولین نمی خواهند به "مطالبات اصلی" مردم پاسخ دهند و همچنین مردم را از پرداختن به "مطالبات اصلی" دور کنند.

این گونه اقدامات "مهندسی مطالبات کاذب"  که حتی از طریق صفحات مجازی در داخل کشور و یا بعضی از نامزدها هم ممکن است تقویت شود می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

در روند انتخابات یکی از معضلات، دیدگاه ابزاری و شعاری به جامعه زنان است که معمولا تنها برای جذب آرای زنان  مطرح می شود و به مسائل واقعی جامعه زنان ارتباطی ندارد.  این نوع نگاه و طرح مسائل زنان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

متاسفانه مشاهده شده که برخی با طرح مسائل حاشیه ای و دامن زدن به این حاشیه ها تلاش می کنند مطالبات اصلی را کمرنگ کنند و مطالبات کاذب ایجاد نمایند.

البته به خاطر فهم بالای جامعه زنان و بینش خاص و بصیرتی که دارند  این نگاه ابزاری و مطالباتی که بر اساس آن طرح می شود، چندان نتیجه ای برای جلب آرای جامعه زنان ندارد و در نهایت باعث نمی شود که  جامعه زنان مطالبات اصلی خود را فراموش کنند.

 

 

 

منبع: واحد مرکزی خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان